Bartender utbildning?

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
Någon som gått någon av alla dess 2 veckors intesiv bartenderkurser som finns på t.ex. Mallorca? Isf vad har ni för erfarenheter av dom?

Jag funderar på att gå någon sådan efter gymnasiet och lumpen, verkar ju skitkul!

kolla in 4veckors utbildningen på kos istället, har för mig att det är barchefen på berns salonger som håller i den och han är inte sen att supa med eleverna på kos!
Polaren gick den utbildningen och den var på 4 veckor.
Han var sammanlagt 6veckor på kos och boende med andra elever fixade skolan osv.... sade att det var lätt värt de 22tkr som sammanlagt spenderades.... han var nyckter 4 dagar på 6veckor han har till och med bild på läraren då han däckat på bardisken i en hög med skumm(skummparty)
Ena morgonen fick de blanda 6 olika shots som skulle skiktas typ B52 osv... och eftersom det inte ska slösas på sprit så fick de svepa dem efteråt!

Dom där "utbildningarna" är ett smart sätt av barerna på charterställen att få folk att BETALA för att få JOBBA!

jimler skrev:
kolla in 4veckors utbildningen på kos istället, har för mig att det är barchefen på berns salonger som håller i den och han är inte sen att supa med eleverna på kos!
Polaren gick den utbildningen och den var på 4 veckor.
Han var sammanlagt 6veckor på kos och boende med andra elever fixade skolan osv.... sade att det var lätt värt de 22tkr som sammanlagt spenderades.... han var nyckter 4 dagar på 6veckor han har till och med bild på läraren då han däckat på bardisken i en hög med skumm(skummparty)
Ena morgonen fick de blanda 6 olika shots som skulle skiktas typ B52 osv... och eftersom det inte ska slösas på sprit så fick de svepa dem efteråt!
Vilken charterresa som helst till kos med andra ord förutom det att den kostade 22 k istället för 2.

En Cheykompis gick en sådan, tips plocka med kondomer :tuttar

"Jag hade sex med många....."

Sofiiaa skrev:
Jag funderar på att gå någon sådan efter gymnasiet och lumpen, verkar ju skitkul!
Ja, dom är säkert skitkul. Men du får iaf inte jobb i Gbg på en sådan utb. Här finns så mkt folk som vill jobba i barer du inte ens får ett jobb utan lön. Inte utan kontakter eller nåt annat väldigt speciellt.

Men, skam den som ger sig. Kul är det nog, en stund, sen är mest slitsamt med 30 hungriga, kåta, rastlösa grabbar som står och skriker efter starköl till dig i åtta timmar :gnissla

Mark skrev:
Ja, dom är säkert skitkul. Men du får iaf inte jobb i Gbg på en sådan utb. Här finns så mkt folk som vill jobba i barer du inte ens får ett jobb utan lön. Inte utan kontakter eller nåt annat väldigt speciellt.

Men, skam den som ger sig. Kul är det nog, en stund, sen är mest slitsamt med 30 hungriga, kåta, rastlösa grabbar som står och skriker efter starköl till dig i åtta timmar :gnissla

Ja, det låter väl kul? ;) Fast det skall ju vara på Gran Canaria eller Mallorca eller nåt, inte i GBG

Jag har drivit krog på charterort och kan säga att det är lite valuta för pengarna, jag känner även de som driver nämnda skolor och dem är bara dekade alkisar. Gå en seriösare kurs här hemma och få en bättre praktikplats att lära dig på, åk sen ner och jobba istället. :fyllisar

Spendera pengarna på en vanlig fyllecharter istället, för du lär inte få något jobb med den utbildningen eller lära dig något vettigt mer än hur du super skallen av dig effektivast.

Back