Barnsjukdommar honda x11?

Nemal

Köttätare
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
R1 2001 Turbo
Barnsjukdommar honda x11/blackbird?

Tjenare!
Har en Honda X11 -02 uttagen -03/05.
Köpte den för 1½ månadssen.
Nu har jag börjat höra ett rasslande ljud vid ett visst varvtal. vid 3500varv hör man klart och tydligt att det är något som raslar på högersida. Om det är kamkedjespännaren som vill ge upp, Går de då att utnyttja Hondas 5:åriga garanti?
Hojjen har rullat 1990 mil igår. Fullservad på honda verkstad.
Ska åka in till honda återförsäljare/verkstad imorgon men vill ha lite kött på benen ang sjukdommar å annat.

Tacksam för all hjälp/info jag kan få!

Mvh Ola P

Last edited:
Alltså, den har inte haft några speciella sjukdomar.
Det är 1100xx motorn i grund och botten fast med 5 växlar istället för 6, mej veterligen var den aldrig drabbad av några "recalls" från Honda.

Hade en i 3 år utan ett enda problem.

Så vitt jag vet så finns det inga,det är Blackbird motorn med andra kammar osv som sitter i.

Har iofs hört talas om att man behöver kolla motorfästena och justeringen till balansaxlen på dom.

Sen är dom framtunga så håll koll på gaffelolja osv så blir det bra.

Långa farbron skrev:
2223146 Hade en i 3 år utan ett enda problem.

Så vitt jag vet så finns det inga,det är Blackbird motorn med andra kammar osv som sitter i.

Har iofs hört talas om att man behöver kolla motorfästena och justeringen till balansaxlen på dom.

Sen är dom framtunga så håll koll på gaffelolja osv så blir det bra.
Ahh, du var nöjd med den eller?
Då jag försov mig till verstaden (jobbar natt) så får jag åka inom på måndag förmidag å höra med dom, men som jag tolkar service boken är det ingen kontroll på kamkedjan eller kedjesträckeran och därför ska det gå på garantin, vill inte använda hojjen då de rasslar en del vid ett visst varvtal.

Mvh Ola

Nemal skrev:
2227109 Ahh, du var nöjd med den eller?
Då jag försov mig till verstaden (jobbar natt) så får jag åka inom på måndag förmidag å höra med dom, men som jag tolkar service boken är det ingen kontroll på kamkedjan eller kedjesträckeran och därför ska det gå på garantin, vill inte använda hojjen då de rasslar en del vid ett visst varvtal.

Mvh Ola

Mycket nöjd,bra drag och man hänger iaf på R1 och Gixxrar när det svänger,den kräver lite gas för att smita runt riktigt bra i kurvorna.

Dessutom kan man slakta många andra hojar vid rödljuset med den då den är framtung som en big-brother-blondin.

Dock fastnad jag i motardträsket och blev fast,annars hade jag nog haft kvar den.

Rasslar den runt 5000 så gjorde min det också,sen hörs kamkedje rassla hela tiden oavsett vartal,dessutom följer rasslet varvtalet.

Långa farbron skrev:
2227115 Mycket nöjd,bra drag och man hänger iaf på R1 och Gixxrar när det svänger,den kräver lite gas för att smita runt riktigt bra i kurvorna.

Dessutom kan man slakta många andra hojar vid rödljuset med den då den är framtung som en big-brother-blondin.

Dock fastnad jag i motardträsket och blev fast,annars hade jag nog haft kvar den.

Rasslar den runt 5000 så gjorde min det också,sen hörs kamkedje rassla hela tiden oavsett vartal,dessutom följer rasslet varvtalet.
Jepps, min rasslar vid runt 4000 vid tomgasning. Jag vred lite på skruven till kedjesträckaren, när ja gasade till vred sig skruven tillbaka till ursprungsläget, antar att den börja bli dålig...
Låter de som ett garantifel?

Annars e jag fruktansvärt nöjd, hade sporthoj innan och ångrar INTE bytet!!!

Nemal skrev:
2227190 Jepps, min rasslar vid runt 4000 vid tomgasning. Jag vred lite på skruven till kedjesträckaren, när ja gasade till vred sig skruven tillbaka till ursprungsläget, antar att den börja bli dålig...
Låter de som ett garantifel?

Annars e jag fruktansvärt nöjd, hade sporthoj innan och ångrar INTE bytet!!!

Va jag har hört så ska man byta kamkedjespännaren på Blackbirden vid 3-4000 mil.Bör väl vara samma med x11:an då antar jag.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back