Barn på motorcykel

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Nu blir jag upprörd. Om man som vuxen åker med eller utan ställ vet man förmodligen konsekvenserna av det, men att som förälder sätta sitt barn på motorcykel med enbart en hjälm utan några som helst skyddskläder är oansvarigt. Karln är inte riktigt riktig i huvudet. :fatta!

Eller tycker ni att jag överreagerar?

Last edited:
Jag håller helt med dig, det är fullkomligt idiotiskt att utsätta ett barn för onödig fara. Såg för ett tag sedan en farsa (troligtvis) som hade full utrustning på sig... ungen hade termobyxor o vinterjacka. Såna människor borde ha sig en redig omgång med stryk och sen bli av med lappen tills dom inser att skall dom ha med sina ungar på hojen får dom fan först skaffa ordentliga skyddskläder till dom.

Vad bra att det inte bara är jag som blir illa berörd.
Det här såg jag alldeles nyss, mitt på Sveavägen, det är väl inte den minst trafikerade gatan i den här stan.

Barn ska inte åka med förren de är trafikmogna :fakta Runt 14 årsåldern + -.

Att köra med skinnställ på en NSR125 är rätt självklart. Men är det lika självklart på en Beluga125?

750RR

maverick_750rr skrev:
Att köra med skinnställ på en NSR125 är rätt självklart. Men är det lika självklart på en Beluga125?

750RR

Barnet var i 5:årsåldern. Och nådde knappast runt pappas midja. Så hon höll i packväskan tror jag. Inte såg det speciellt säkert ut. Och barn ska väl alltid vara skyddade eller?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman