Bara jag som inte kommer äta pizza/kebab på ett j*vla tag?

Skulle detta vara en nyhet? Vilken värld har du levt i? Det är klart att det är skabbigt på alla hak, så har det alltid varit. Men vem bryr sig, inte så att det är så jävla rent i mitt kök heller.

Hade faktiskt ingen aning om att det kunde vara så jävla vidrigt.
Mitt kök är ofstast jävligt rent(beror på tjejen), men sen så slänger jag inte runt på maten utan jag lägger den på en tallrik så man inte grisar ner överallt.

Brukar även ha lite koll här i Örebro, vilka ställen som har blivigt underkända av miljö och hälsoskyddskontoret, så sktier jag i att äta där, men nu verkar man inte ens kunna lite på dom.

Hade faktiskt ingen aning om att det kunde vara så jävla vidrigt.
Mitt kök är ofstast jävligt rent(beror på tjejen), men sen så slänger jag inte runt på maten utan jag lägger den på en tallrik så man inte grisar ner överallt.

Brukar även ha lite koll här i Örebro, vilka ställen som har blivigt underkända av miljö och hälsoskyddskontoret, så sktier jag i att äta där, men nu verkar man inte ens kunna lite på dom.

I USA, världens bästa land, så finns ett väl fungerande system i vissa stater som innebär att restauranginnehavaren måste publicera sitt senaste betyg vid hälsoinspektion i entrén till restaurangen. Ett billigt och enkelt sätt att se till att regler efterföljs. Det infördes eller skulle införas i Stockholm också men någon kände sig kränkt så den fega ynkliga borgerliga majoriteten valde att låta folk bli sjuka istället, förmodligen i ren skräck för att bli kallade rasister.

I USA, världens bästa land, så finns ett väl fungerande system i vissa stater som innebär att restauranginnehavaren måste publicera sitt senaste betyg vid hälsoinspektion i entrén till restaurangen. Ett billigt och enkelt sätt att se till att regler efterföljs. .

Jovisst, så länge inspektörerna ger fan i att anmäla sitt besök i förväg. :rolleyes:

I USA, världens bästa land, så finns ett väl fungerande system i vissa stater som innebär att restauranginnehavaren måste publicera sitt senaste betyg vid hälsoinspektion i entrén till restaurangen. Ett billigt och enkelt sätt att se till att regler efterföljs. Det infördes eller skulle införas i Stockholm också men någon kände sig kränkt så den fega ynkliga borgerliga majoriteten valde att låta folk bli sjuka istället, förmodligen i ren skräck för att bli kallade rasister.

Om det fungerar bra så skulle ju det vara en jävligt bra grej att ha även i sverige.
Jag vill fan inte bli sjuk pga nån inte kan sköta sin resturang.

Kul att sitta på en sådan resturang och äta så kommer inspektören ut ur köket: Det här ser inte bra ut, ni har skalbaggar överallt och förvarar tomatsåsen i hinkar, ni får nu stänga :gnissla

Har förövrigt ätit på en av dom värsta gatuköken i Stockholm, Sibylla i Alby (tror det var 98 eller något sånt), dom förvarade just mat i hinkar och slarvade med städningen, visste man inte då men 2 dagar senare hade Expressen gjort en undersökning eller något liknande :zpy :zpy :zpy

Kul att dom blev förvånade över att det blev skillnad när dom inte hade bokat besöken :rolleyes:

Finns det någon lista där man kan se vilka som blivit underkända? Kan nog gissa mig till närmare 10 st i h-stad men hade varit intressant att se vilka det handlar om . Så man kan undvika dessa även i framtiden.

Tacka vet jag Pölsemannen på stortorget.

I och med mitt yrke har jag sett de allra vidrigaste köken. Och jag kan meddela att även dom fräscha restaurangerna ofta har mkt vidriga kök även dom.... jag kan fan inte äta ute längre:mad:

I och med mitt yrke har jag sett de allra vidrigaste köken. Och jag kan meddela att även dom fräscha restaurangerna ofta har mkt vidriga kök även dom.... jag kan fan inte äta ute längre:mad:

Lagar du också storköksutrustningar?

Jag har en kompis som gör det, han är den ende person jag känner som har matdosa med sig varje dag till jobbet, dessutom värmer och äter han den i bilen....

Enda stället jag har sett honom "äta ute" på är fylleburgare på MAX.

Lagar du också storköksutrustningar?

Jag har en kompis som gör det, han är den ende person jag känner som har matdosa med sig varje dag till jobbet, dessutom värmer och äter han den i bilen....

Enda stället jag har sett honom "äta ute" på är fylleburgare på MAX.
Jag har varit inne i köket på McD Rosengård. Har fortfarande svårt för dem.
Men MAX, det är grejor det! =)

Man ska inte veta varifrån maten kommer, det räcker med att veta vad den smakar. ;)

Jag sitter och äter en pizza precis nu. Antagligen full av spott, piss och flugor, men den smakar gott iaf.

Själv räcker det med att känna den :zpy lukten från america pizza i samma fastighet som man bor i (tack o lov har man luftgång till lägenheten så lukten känns bara i trappuppgången), för att jag ska sedan flera år tillbaka ska hålla mig ifrån pizza, bläää.
Ska det mot förmodan göras så blir det hemmagjorda.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...