Bara jag som gillar munspel?

Black_Betty

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2011
Hoj
2010 Ducati Monster 696
Sitter hemma, pysslar lite med musik. Kollar runt lite på tuben och kom fram till att jag gillar munspel mer och mer. Jag ligger då lite åt det bluesiga hållet, och när det rockar lite så. Och munspel är en het grej. Skulle vara kul att kunna spela det. Speciellt nu under sommaren och man är ute och grillar.. Ett perfekt vapen att släpa med sig i fickan, tjejerna måste ju smälta som smör i solsken. :D:tungan

Någon som kan spela munspel eller annat instrument? Vad ska man ha för munspel som nybörjare?

Då musiken ligger lite varmt om så spelar jag nu synth och försöker ge mig på trummor och kompa eget.
Någon som förstår sig på Cubase Essential 5? Börjar fan bli tunnhårig.

gå in till din lokala musikaffär o säg att du vill ha ett munspel till en nybörjare , de finns i olika skalor ,, kostar inte så värst mkt heller

har du tur kan det finnas en kom igång bok sen får du ligga , men hälften ska gå till mugge som tack för hjälpen

Jag har fyra bluesmunspel. Men kan inte spela på ett enda av de. Nu senast köpte jag ett sånt här. Mest bara för sakens skull.

SKIT instrument! satt i säkert 10 minuter å tragla utan att lära mig.. (

B-rudarna älskar när man tar fram guran och munspelet och drar av Kung av sand!

SKIT instrument! satt i säkert 10 minuter å tragla utan att lära mig.. (

Själv har jag inte fått öva alls då mitt beställda spel vägrar dyka upp...:( MEn det kommer nog, sen jeflar!:banana

jag diggar fan oxå munspel. Men vad var skillnaden på divulisiskt och komagiskt eller va det hette? Och hur vet man vilken tonart man ska ha? Finns ju hur många som helst :confused:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti