Baotian Sport 125cc

matte182

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Enköping
Hoj
Gasgas 300ec -04
hallå!

Det är så här, lite senare i vår tänkte jag köra upp så man får tungt mc kort. Men fram tills dess tänkte jag att jag skulle ha något att leka med.
Eftersom jag bor i stockholm numera så tänkte jag att en sån (http://bandol.oderland.com/~motonco...id=53&osCsid=223952e30931f3e4b1c912c8e13c2ecc) här kanske skulle vara ett bra köp, effekten är ju inte mycket att skryta med, men det ingår packbox och larm:) . Kostar inte så mycket heller. Men är det någon som vet något om dem? Eller har förslag på någon annan 125, som lämpar sig för stadskörning. Bara 4t, är intressant.

Går det göra något åt effekten? Om jag förstod det rätt så är det ju en yamaha motor, så delar borde ju inte vara något problem. Är det någon ide att byta vikter på en 125?

Tackar för snabba svar, börjar tråkigt utan något fordon nu:D
 
hallå!

Det är så här, lite senare i vår tänkte jag köra upp så man får tungt mc kort. Men fram tills dess tänkte jag att jag skulle ha något att leka med.
Eftersom jag bor i stockholm numera så tänkte jag att en sån (http://bandol.oderland.com/~motonco...id=53&osCsid=223952e30931f3e4b1c912c8e13c2ecc) här kanske skulle vara ett bra köp, effekten är ju inte mycket att skryta med, men det ingår packbox och larm:) . Kostar inte så mycket heller. Men är det någon som vet något om dem? Eller har förslag på någon annan 125, som lämpar sig för stadskörning. Bara 4t, är intressant.

Går det göra något åt effekten? Om jag förstod det rätt så är det ju en yamaha motor, så delar borde ju inte vara något problem. Är det någon ide att byta vikter på en 125?

Tackar för snabba svar, börjar tråkigt utan något fordon nu:D

För att ta sig från A till B fungerar den säkert, men den är nog inte så jätterolig. Angående "Yamaha" motorn så står de alltid att det är en licenstillverkad Yamaha motor, om det är sant vet jag inte men polaren hade en Baotian BT50QT-9, moped, som inte gjorde annat än att krångla. Kvaliteten var verkligen hur kass som helst, saker som lossnade, krånglande motor, krångel med elen osv osv.
 
ok, kan ju vara bra att veta. Att kvaliten inte skulle vara den bästa misstänkte jag, man får ju vad man betalar för. Men jag trodde i alla fall den skulle hålla ett år eller något.
Just nu är det ju att jag ska kunna ta mig, lite som jag vill. Men det får ju gärna vara i lite drag i det man köper.
Jag funderade på en annan sak, får man köra en 150cc med 11kw på a1 kort? misstänker att man inte får det, men jag kommer inte rikigt ihåg reglerna.
Vad sägs om den här då? http://www.asiengrossisten.se/index...1ac6418ab4dfd89d4f38e4bd5a3&type=1&id=41&im=1 är ju någon mer hk, fast kvaliten är väl förmodligen lika som baotian. Fast den är ju lite snyggar :)
 
ok, kan ju vara bra att veta. Att kvaliten inte skulle vara den bästa misstänkte jag, man får ju vad man betalar för. Men jag trodde i alla fall den skulle hålla ett år eller något.
Just nu är det ju att jag ska kunna ta mig, lite som jag vill. Men det får ju gärna vara i lite drag i det man köper.
Jag funderade på en annan sak, får man köra en 150cc med 11kw på a1 kort? misstänker att man inte får det, men jag kommer inte rikigt ihåg reglerna.
Vad sägs om den här då? http://www.asiengrossisten.se/index...1ac6418ab4dfd89d4f38e4bd5a3&type=1&id=41&im=1 är ju någon mer hk, fast kvaliten är väl förmodligen lika som baotian. Fast den är ju lite snyggar :)

150cc får du inte köra med Lätt-MC kort, då det är 125cc & 11kw som gäller. :)

Kolla denna tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=128953
 
För att ta sig från A till B fungerar den säkert, men den är nog inte så jätterolig. Angående "Yamaha" motorn så står de alltid att det är en licenstillverkad Yamaha motor, om det är sant vet jag inte men polaren hade en Baotian BT50QT-9, moped, som inte gjorde annat än att krångla. Kvaliteten var verkligen hur kass som helst, saker som lossnade, krånglande motor, krångel med elen osv osv.

Och jag hade en Baotian BT50QT-9 som ALDRIG gick sönder, åtminstånde inte hälften så mycket som palarnas aeroxar och speefights etc. Det trotts att jag "driftade" på grus, Burnade, körde på bakhjulet och gjorde alla möjliga saker man inte borde utsätta en moppe för.

Det handlar nog bara om att få rätt moppe, inte rätt märke, finns måndagsexemplar överallt.

Så kör på den där, det blir nog bra:tummenupp
 
Så är det med alla kinahojjar. Verkar som om det verkligen beror på "måndagsexemplar" eller nått liknande. Trodde det bara var myt men icke!:D
 
Last edited:
jo men man tycker ju ändå att de borde hålla ett tag i alla fall.
Jag skulle kunna köpa en för en 20 000, men jag tycker det är onödigt mycket pengar att lägga, eftersom tanken är att jag inte ska ha den så länge. Kommer ju vilja ha en större när jag får kortet. 10 000kr är ju inte så mycket så skulle man inte få den såld kan man ställa den vid föräldrarna, så har man något att köra med när man är hemma med hehe. Men en scooter måste väl vara det bästa men kan ha i stan eller(när det gäller 125cc)?
 
jo men man tycker ju ändå att de borde hålla ett tag i alla fall.
Jag skulle kunna köpa en för en 20 000, men jag tycker det är onödigt mycket pengar att lägga, eftersom tanken är att jag inte ska ha den så länge. Kommer ju vilja ha en större när jag får kortet. 10 000kr är ju inte så mycket så skulle man inte få den såld kan man ställa den vid föräldrarna, så har man något att köra med när man är hemma med hehe. Men en scooter måste väl vara det bästa men kan ha i stan eller(när det gäller 125cc)?


Tror hojen funkar bra, du kan ju inte förlora så mycket pengar på den tills du ska sälja den och de är ju bara för 1-2 sommrar man kommer åka iaf. Ett tips att att byta olja på direkten och efterdra alla skruvar du ser om du nu köper en kinahoj. Alla sånna småsaker du är tveksam på byter du, anars ska de nog inte vara några problem. :)
 
Så är det med alla kinahojjar. Verkar som om det verkligen beror på "måndagsexemplar" eller nått liknande. Trodde det bara var myt men icke!:D

Så är det med ALLA hojar, inte bara Kinahojar. Om du läser igen så ser du att min höll bättre än många Aeroxar och Speedfighters(och dom ska ju vara så j*vla balla och hållbara och bra och hela tjohejsan).
 
Så är det med ALLA hojar, inte bara Kinahojar. Om du läser igen så ser du att min höll bättre än många Aeroxar och Speedfighters(och dom ska ju vara så j*vla balla och hållbara och bra och hela tjohejsan).

haha, din Baotian var säkert jättebra. Men kvalitetskänslan på material osv går inte att jämföra mellan en Japansk och Kinesisk scooter. Och de som jag har pratat med ang Baotian har haft mycket problem.. men men :)
 
kvalitetskänslan på material osv går inte att jämföra mellan en Japansk och Kinesisk scooter.

Aerox är tillverkade av MCB (eller något sådant, kommer inte ihåg bokstavskombinationen riktigt men det ska stå under sadeln) som är Italienskt. Och Peugot är väll från Frankrike eller?

:tummenupp

höll bättre än många Aeroxar och Speedfighters
 
Last edited:
Min polare har också en Baotian BT50QT-9, jag testade den en gång och toppade den i en stor nerförsbacke. Gick sisådär 73 km/h enligt mätaren och efter de åket så fungerade inte elen. :gnissla

Bläää för kvallan!:va
 
Så är det med ALLA hojar, inte bara Kinahojar. Om du läser igen så ser du att min höll bättre än många Aeroxar och Speedfighters(och dom ska ju vara så j*vla balla och hållbara och bra och hela tjohejsan).

Jojo, men du kan verkligen inte jämföra kinesernas måndags exemplar med tex yamahas. Vissa kina hojjar är tamejfan otroliga. Vissa är kanon.

Och ja, ja såg det där med aerox o speedfighters.
 
Min polare har också en Baotian BT50QT-9, jag testade den en gång och toppade den i en stor nerförsbacke. Gick sisådär 73 km/h enligt mätaren och efter de åket så fungerade inte elen. :gnissla

Bläää för kvallan!:va

Fan vad ruttna vissa folk verkar vara på att se efter sina prylar, jag körde som fan men vårdade den som man bör när jag väl kom hem(tvättade och kollade så allt funka).

Min gick som max ca 80km/h på plan väg(med kalibrerad cykeldator). Visserligen stod då mätaren på någonstans runt 120 då, men det var väl inte så jävla svårt att kränga på en cykeldator som kan vissa exakt hastighet.

Elen hade jag aldrig problem med, det vet jag fan inte hur ni lyckas med. Måste vara sjukt dåliga på att ta hand om era mopeder/motorcyklar.

Ser man efter sina saker så håller dem!
 
Fan vad ruttna vissa folk verkar vara på att se efter sina prylar, jag körde som fan men vårdade den som man bör när jag väl kom hem(tvättade och kollade så allt funka).

Min gick som max ca 80km/h på plan väg(med kalibrerad cykeldator). Visserligen stod då mätaren på någonstans runt 120 då, men det var väl inte så jävla svårt att kränga på en cykeldator som kan vissa exakt hastighet.

Elen hade jag aldrig problem med, det vet jag fan inte hur ni lyckas med. Måste vara sjukt dåliga på att ta hand om era mopeder/motorcyklar.

Ser man efter sina saker så håller dem!

Du är säkert en gud på att ta hand om dina mopeder/motorcyklar men att en Baotian skulle ha samma kvalitet som en Yamaha, Peugeot, Honda eller liknande är inte sant.
 
Du är säkert en gud på att ta hand om dina mopeder/motorcyklar men att en Baotian skulle ha samma kvalitet som en Yamaha, Peugeot, Honda eller liknande är inte sant.

Det har jag inte sagt, däremot är det en sån jävla myt att alla Baotian och kinamoppar är så jävla mycket skit som det skrivs.

Sköter han nu sin 125a, som han funderar på att köpa, ordentligt, så slår jag vad om att den motorn håller längre än alla ettriga små 2-takts moppar. Han tjänar ju nått så grymt mycket mer på att köpa en för 10k istället för 20k+ även om den för 20k+ också är en 4-takt.

"Bättre att köpa något billigt och kanske få laga nån gång då och då än att köpa det ballaste och sen inte ha råd att köra eller laga minsta fel":tummenupp

Min polares var ny och inte ens en vecka gammal. :va

Som jag sa, måndagsexemplar.

Jag vet många 20k+ mopeder som gått sönder de första milen utan någon egentlig anledning.

Se det som att alla märken är bra, men ibland lyckas man få just nummer 13 på tillverkningslistan.
 
Last edited:
Så är det med ALLA hojar, inte bara Kinahojar. Om du läser igen så ser du att min höll bättre än många Aeroxar och Speedfighters(och dom ska ju vara så j*vla balla och hållbara och bra och hela tjohejsan).

men grejen e att dom dyra modellerna har högra kvallite från grunden. sen att dina polare va dåliga på att sköta grejerna e en annan femma. det är lätt hänt att det blir så om man köper en scooter som e ett par år.

både för att många moppefuckon ska ha de coolaste men inte kan mecka för fem öre och att de kan vara svårt att komma åt att göra enkla grejer.

JAg hade själv en aerox å de gick fan inte ens å ställa om förgasaren utan å plocka kåpor. e så jävla trött på kåpor som bara strular ändå. idioter som snor dom eller åt helvete mä allt så fårt skiten råkar välta från stödet.
 
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Back
Top