Banner problemet

Jag har samma problem själv, så fort man plockar fram en ny sida elller klickar på en rubrik så kommer sunbikes loggorna efter ca 5 sek om man inte hunnit trycka på stop knappen innan. Använder mig av Mozilla 2.0.0.20.

Samma med MacOS/Safari 4.0 faktiskt. Man får leka refresh en gång så kan man läsa lite.

Rätt sunkigt faktiskt.

Förstår inte heller varför tråden stängdes... Kanske någon moderator som trodde att problemet var löst när författaren av det sista inlägget hävdade att reklamen var borta? Det är den hur som helst inte, och det har varit såhär väldigt länge nu. Sjukt störigt! Fixa!!!:4skrika

Felrapport...

...även surfning med Nokia N95 8MB ger samma tråkiga Sunbike-logga på hela skärmen när hela tråden laddats. Jag tror inte Sunbike tjänar på denna typ av exponering...:D

Förut hade jag alltid problemet när jag använde FF. Det försvann efter uppdatering av FF.

Dock verkar det finnas "spår" kvar, bytte e-mail igår och efter det hamnade jag på SB sidan. Efter ny inloggning funkade det ok igen (detta med IE6).

Jag har testat alla webläsare inklusive safari 3 och safari 4... fick ett fel 1 gång i safari 4, sen har det varit rätt.

Jag har trott att problemet varit löst. Men får titta på det igen... är ju dock ingen javascript-expert direkt som kan buggsöka detta fenomen.

Jag har testat alla webläsare inklusive safari 3 och safari 4... fick ett fel 1 gång i safari 4, sen har det varit rätt.

Första gången på en stund man besöker med Safari 4 refreshas sidan till bajs och ingenting (säkert ad-blockat), men sen kan man surfa vidare om man leker en reload/refresh.

Så vänta och prova med Safari 4 igen efter nån timme så kommer du få felet igen.

Första gången på en stund man besöker med Safari 4 refreshas sidan till bajs och ingenting (säkert ad-blockat), men sen kan man surfa vidare om man leker en reload/refresh.

Så vänta och prova med Safari 4 igen efter nån timme så kommer du få felet igen.

Japp har samma irriterande problem. Safari 4, Mac.

/S

till er som kör firefox finns det ett tillägg att ladda hem som heter noscript som löser problemet. Bara att fixa...

Funkar inte google chrome till mac då? Jag har i alla fall aldrig upptäckt detta fenomen och jag kör med google chrome fast på en windows xp dator..

Har 2.0.0.14 av Firefox.
Det funkar om jag slår av Java, då försvinner all reklam :)
Tyvärr kan jag inte slå av det enbart för denna sajten, så det blir en del slå av och på tyvärr.

Förresten märkligt med folk som rekommenderar alternativa bläddrare som lösning på ett specifikt problem för en specifik sajt. Borde inte de vanligaste läsarna kunna användas till en så pass stor sajt som sporthoj.com? Framför allt de som kommer med i de vanligaste OS-installationerna.

Lite som att få till svar ifrån vägverket kring potthål, "byt till en KTM Adventure" istället för att fixa hålet.

FireSalle, såklart är det inte så.

Men det här är en bugg som orsakas av att document.write i ett javascript som cache'ar bannerserna skrivs ut dubbelt efter att sidan laddats. Det är vad jag tror en bugg då det inte går att komma runt.

Anledningen bannerserna cache's är för att Adtech tar betalt per visning, även för annonsplatser som inte har annonser = oerhört dyrt (mer än inkomster!!) per månad.

Så det kommer förbli kvar så här, tills det är löst.

Bäst vore att någon här som är javascript-expert hör av sig med hjälp att skriva ett script som cache'ar annonserna efter första laddningen och kör ur "minnet" resten av tiden utan ett "call" mot Adtechs servrar. Samt att annonserna skall laddas sist på sidan så att innehållet på sajten laddas först sist banners som populeras in i försatta divvar med ett visst ID. Annars måste alla banners laddas först innan sidan visas = upp till 5-10 sek innan hållet visas = inte OK. Så annonserna skall in sist.

PMa eller emaila på swedie at sporthoj.com.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman