Bankörning Linköping-träning inför tävling?

RR-träning på tisdag, inte direkt lämplig för supermotarder, trafikövning på onsdag, inte direkt lämplig för motarder som inte har sitt gnistgaller kvar och orginalsystem kvar. Det skall nämligen vara tyst som i kyrkan på onsdagar.

Life is a bitch, then you merry one!

Däremot tänkte jag köra lite grusvägssafari i helgen om någon känner för det. Grusträning är nyttigt har jag hört och dessutom har jag fixat riktigt halkiga slicks för att göra det ännu mera spännande för en viss bakhjulsflicka men säg inget....

/HW

RookieSM skrev:
Vad är det för typ av körning? Både tisdag och onsdag?

I roadracing finns det en svårtolkad regel att man inte får träna på en bana inom en vecka före dess sm-tävling om det inte är en officiell tävling där alla deltagare är välkomna. Nu är ju inte bevikscupen någon sm-tävling och jag har ingen som helst aning om ifall den regeln finns för supermotard......bara en liten tanke, är det någon som vet?
Om nu reglementet skall skrivas om till nästa år kanske en liknande regel vore vettig. Det är ju trist om något bredhängsleteam hyr banan 3 dagar innan tävlingen och tränar in sig. Kanske inte så troligt men heller inte omöjligt.

/HW

Nej detn är inte svårtolkad den regeln. Denna regel gäller inofficiell träning alltså träning i slutet sällskap inom en vecka före tävling. Man får träna på tider som är tillgängliga för alla. Så trafik övning onsdag fungerar ju dåligt eftersom det är begränsat antal men träningen ikväll borde vara öppen. Utöver att vi inte uppskattar motarder på RR träningar då eftersom de spillde olja inledningsvis i år, och inte kör med båt..

mvh
Peter Larsson

HW skrev:
I roadracing finns det en svårtolkad regel att man inte får träna på en bana inom en vecka före dess sm-tävling om det inte är en officiell tävling där alla deltagare är välkomna. Nu är ju inte bevikscupen någon sm-tävling och jag har ingen som helst aning om ifall den regeln finns för supermotard......bara en liten tanke, är det någon som vet?
Om nu reglementet skall skrivas om till nästa år kanske en liknande regel vore vettig. Det är ju trist om något bredhängsleteam hyr banan 3 dagar innan tävlingen och tränar in sig. Kanske inte så troligt men heller inte omöjligt.

/HW

Jaja, min fråga var eg. om nån skulle ner dit och köra RR träning eller trafikövning så rubriken är väl lite missvisande.... :rolleyes: Jag ville egentligen bara hyra in mig i nåns skåpbil ju.... :rolleyes: :hihi

Men det har löst sig, min hoj har just åkt till Linköping!! Ohhh.....hoppas vederbörande ( :fatta! ;) ) tar hand om min darling nu!!! *orolig* ANNARS... :mad: :D

Ehh....slicks...? Hmmm....så du menar att dom kommer att hamna på min hoj? Haha, well slicks är det enda jag NÅNSIN åkt på, aldrig haft andra däck.... :lol

Du kan ju inte ställa upp i motion på slicks....... :?

Wheeliegirl skrev:
Jaja, min fråga var eg. om nån skulle ner dit och köra RR träning eller trafikövning så rubriken är väl lite missvisande.... :rolleyes: Jag ville egentligen bara hyra in mig i nåns skåpbil ju.... :rolleyes: :hihi

Men det har löst sig, min hoj har just åkt till Linköping!! Ohhh.....hoppas vederbörande ( :fatta! ;) ) tar hand om min darling nu!!! *orolig* ANNARS... :mad: :D

Ehh....slicks...? Hmmm....så du menar att dom kommer att hamna på min hoj? Haha, well slicks är det enda jag NÅNSIN åkt på, aldrig haft andra däck.... :lol

Butler skrev:
Du kan ju inte ställa upp i motion på slicks....... :?

Nope, jag har köpt nya däck för det... :tummenupp Det var nog bara HW som ville vara lite busig där, och trodde att det skulle bli värre för mig om han slängde på slicks.... hehe :hihi

Ska bli spännande att se hur det går med gatdäcken.... :skrämd

Jag kan tänka mig hänga på om ni tar er en sväng, på cykeln vill säga... :)

Wheeliegirl skrev:
Nope, jag har köpt nya däck för det... :tummenupp Det var nog bara HW som ville vara lite busig där, och trodde att det skulle bli värre för mig om han slängde på slicks.... hehe :hihi

Ska bli spännande att se hur det går med gatdäcken.... :skrämd

Butler skrev:
Jag kan tänka mig hänga på om ni tar er en sväng, på cykeln vill säga... :)

Näääää, hur ska jag kunna få träning för att du INTE ska kunna varva mig, om du oxå får samma träning?? :fatta! :lol

Den andra träningen kan du få hänga med på...haha

Jag kanske kan lära dig hur du gör för att fightas om första platsen tight, tight, tight racing är rolig, skön racing. :) :7peta :pannkyss

Wheeliegirl skrev:
Näääää, hur ska jag kunna få träning för att du INTE ska kunna varva mig, om du oxå får samma träning?? :fatta! :lol

Den andra träningen kan du få hänga med på...haha

Butler skrev:
Jag kanske kan lära dig hur du gör för att fightas om första platsen tight, tight, tight racing är rolig, skön racing. :) :7peta :pannkyss
cool!
du å jag varvar den lilla blondisen i en dubbelmacka i esset :hihi

J & L fattade visst galoppen på en gång. :hihi
Men det var lite segt att rulla på 5 hjul, två funkerar bättre... :(

Wheeliegirl skrev:
Menar du som du försökte lära mig i Lördags på Frimis (eller vad det nu hette??) moahahaha :tuttar :banana ;)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT