Bandit 600 -99

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Är spekulant på en bandit -99, dessvärre är det modellen med toppkåpan, jag gillar den utan som har rund framlampa.
Men har ett bra pris på den så jag tänkte att det måste väl gå att ta bort toppkåpan och smälla på en rund lampa...?

Kort sagt är det samma hoj så jag helt enkelt kan skruva bort toppkåpan o byta fyrkantiga lampan mot rund utan några modifikationer?

Föresten lampan och blinkersen sitter ju i toppkåpan nu?
Måste jag köpa andra fästen till att sätta dit den runda lampan eller sitter det redan fäste till det med? :va
Jag vill absolut inte ha toppkåpan på...... :näsblod

Du måste även köpa lampfästen.
Kåpan på s-modellen sitter ej monterad på gaffeln.

gör det...

det är en mycket trevlig och rolig hoj. den e något att rekomendera, jag har ju en sådan :) Men jag kan ju inte gämföra med en större, har ju inte kört något större..

kolla om nån vill byta ( som kör den kåplösa varianten) .. man tröttnar lätt på naken hoj om man åker mycket längre sträckor :rolleyes: '

annars är det en trevlig hoj, mer lättkörd får man leta efter, ett tipps är att byta fjädrarna fram ( till hårdare) o gå upp i viskositet på gaffeloljan, den är riktigt sunkig orginal, finns någon gsxr bakfjädring som passar rakt av bak o som tydligen skall vara mycket trevligare än orginal

pAz skrev:
kolla om nån vill byta ( som kör den kåplösa varianten) .. man tröttnar lätt på naken hoj om man åker mycket längre sträckor :rolleyes: '

annars är det en trevlig hoj, mer lättkörd får man leta efter, ett tipps är att byta fjädrarna fram ( till hårdare) o gå upp i viskositet på gaffeloljan, den är riktigt sunkig orginal, finns någon gsxr bakfjädring som passar rakt av bak o som tydligen skall vara mycket trevligare än orginal

Afan får spara den där infon, lät nyttigt

96-00 B600 kör med mätarna monterade på styrhuvudet och inte i kåpan så det är lugnt. Kolla svingen, precis vid svinginfästningen i ramen, så att den inte har spruckit. Vanligt fel på 600'an. Prutmån. Den är gjord i stål så det är bara att svetsa ihop den igen.

andersbrink skrev:
96-00 B600 kör med mätarna monterade på styrhuvudet och inte i kåpan så det är lugnt. Kolla svingen, precis vid svinginfästningen i ramen, så att den inte har spruckit. Vanligt fel på 600'an. Prutmån. Den är gjord i stål så det är bara att svetsa ihop den igen.

Jaha okey lät farligt, då är det precis som på jobb,
"finns inget som lite svets inte kan fixa" :hihi

Enligt rykten skall lampan och fästen till SV650N(den utan kåpa) passa som ombyggnadssats för kåplöshet även på en lillbandit.

Jag har en 600N, alltså utan kåpa. Är supernöjd, är min första hoj och även jag tycker den är grymt lättkörd.
Kan hålla med om att dämparna är i mjukaste laget även om mina är uppstyvade lite. Att köra utan kåpa är väl jobbigt i längden men har man inga planer att köra jättesträckor med den så är det inga problem.

Lycka till med köpet!

Toxicated..

Du vet att IF har infört RUGGIGT låga premier på Honda va?
Jag betalar 3.100:- HEL/HEL...i Stockholm!

Mycket snyggare & bättre hoj än Banditen.... :tungan

Renå skrev:
Att köra utan kåpa är väl jobbigt i längden men har man inga planer att köra jättesträckor med den så är det inga problem.

Har åkt vättern runt i ungefär laglig hastighet och stannar man till någon gång i timmen så är det absolut inga problem.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT