Banåkning!

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Tänkte att vi kunde starta en tråd om bankörning här. Eller är det några som inte skulle ha glädje av att gasa fritt på bana nästa sommar. Vet att det är rätt dyrt att hyra karlskoga. Typ 14000:- tog de i år för en vardag och mer i helgerna. Men Svistad i Linköping är billigare och det blir ju inte så mycket / skalle om vi är några stycken!! Är vi få kan vi ju bjuda med icke medlemar och spara det de betalar för körningen i klubbkassan??!!

Vad tycker ni?? :7peta

BRA IDE'!

Tycker det låter förträffligt! Tråden kanske skulle kunna vara en sticky till och med. Jag misstänker att många är av samma åsikt som du! -Bra initiativ!! :tummenupp

Tycker också att det är en bra ide. Har själv provat på och åka bana en gång på 90-talet och det var både nyttigt och skitroligt.
Bra att kunna diskutera och ventilera detta över vintern så att vi kan genomföra det nästa år. (Kommer nog själv att åka på någon öppen bankörning nästa sommar)

Count me in!
Brorsan är nog sugen oxå han kommer att bli medlem när han fått igång sin dator

Låter mycket trevligt!! :tummenupp

Jag är med!!

Fast nog är Kga roligare, däcken blir inte snedslitna som på Sviesta. Och om man åker motard så är kga bättre än Sviesta.

I vilket fall så är det ett bra initsiativ. :rock

Visst är Kga roligare. Men den är dyrare att hyra och vissa har nog åkt mycket där. Men naturligtvis så är alltid Kga ett hett alternativ när det vankas banåkning!! Vi har ju Kinnekulle på ett anständigt avstånd oxå. Vi får ju snacka igenom detta så löser vi ju detta. Kul att se att det finns ett stort intresse för det innom klubben! Vi kanske kan dra ihop till ett klubb race??? Kan Ringa och höra med Mike och Tony på Kga hur det ser ut med tider för nästa säsong.

/Micke

Kga och Kinnekulle är toppen!
Knutstorp är också en rolig bana men det är för långt att åka bara för att leka lite.........man börjar bli gammal och bekväm tror jag.

Hur ser det ut med A-torp nuförtiden, kan man hyra den och vad kostar det? Den banan är grymt fin men jag har tyvärr inte ngn hoj idag som skulle vara kul där, Husan skulle flyga i bitar på långrakan.

Tror inte att de är så sugna på att hyra ut A-torp har hört att de inte får ha så många "bullerdagar"/år. Men jag är långtifrån påläst.. Vi kommer nog på något bra errer var tror du(JV).

Ähh va faan...

... har jag nån vettig hoj så åker jag med... har jag nått val liksom ? :p

EDIT: Har alltid gillat geleåsen... åker gärna dit... /EDIT

Last edited:
Klart vi ska hyra bana. Jag tycker Gelleråsen. Blir nog inga problem att få ihop folk......Längtar redan till sommarn.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon