Banåkning Gotland Ring fredag 8 augusti!

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Banåkning Gotland Ring fredag 8 augusti! Anmälan 25 maj!

Häng med på Banåkning Gotland Ring fredag 8 augusti!

Bilder från körningen finns nu HÄR!

Banåkning Gotland Ring

Var? Storugns, círka 3 mil norr om Visby.
När? Fredag 8 augusti 2003.
Varför? Vem vill inte vara först att köra på den senaste motorbanan i Sverige!
Kostar? 750 kronor.

Anmälan SNARAST!

Rapido MCK har bokat Gotland Ring, och det behövs minst 50 personer som hänger med!

Givetvis "som vanligt" uppdelning i olika grupper, hur beror lite på vilken sorts deltagare det blir.

Mer info, uppgifter om hur du anmäler dig, samt e-postadress att skicka eventuella frågor till, hittar du HÄR!

Färska bilder från byggandet av banan hittar du HÄR!

/B

Last edited:
Jag tänkte åka på Gotland Ring i år men kan inte förrän efter 29 aug... Synd, det hade varit kul att hänga på er i Rapido. Ni måste ju få se att jag kan NÅNTING annat än dricka förmånga :öl i er lokal... :rolleyes:

Ace Niki skrev:
Jag tänkte åka på Gotland Ring i år men kan inte förrän efter 29 aug... Synd, det hade varit kul att hänga på er i Rapido. Ni måste ju få se att jag kan NÅNTING annat än dricka förmånga :öl i er lokal... :rolleyes:

Åtminstone jag vet att du kan köra hoj oxå! Så det är synd att du inte kan hänga med på den här Gotland Ring-körningen! (Som är den enda "öppna" RapidoBanKörningen i år, dom andra bankörningarna som Rapido kör ihop med MCE (MotorCykelEntusiasterna - Järfälla/Jakobsberg) på Midlanda, Gelleråsen mm är tyvärr pga stort intresse bara öppna för medlemmar)

Senaste rapporten från den här körningens arrangör, och Rapidos utsända spion på Gotland, säger att banbyggarna åtminstone har avverkat en massa skog kring det tänkta banområdet, så det är nog inte omöjligt att åtminstone delar av banan, eller rentav hela, är färdig till början av augusti om dom samlar ihop lite lokala förmågor (traktorer, asfaltsmaskiner osv) som vill tjäna en extra hacka i semestertiden mellan sådd och skörd... :D

/B

Last edited:
Absolut senaste nytt:

Asfalt till banan beställdes för 14 dagar sedan, sträckningen är röjd, och provasfaltering sker snart! Så, banan, eller stora delar av den kommer antagligen vara klar i tid!

Så, anmäl dig genast!

Färska bilder från byggandet av banan hittar du HÄR!

/B

Senaste nytt om den här Banåkningen på Gotland Ring:

-"I början av juli blev den första slingan klar, nordväst-slingan som är 1,6 km lång. Till augusti kanske andra slingan är klar också om vi har tur, nordost-slingan på 1,4 km."

Läs mer om möjligheten hänga med HÄR!

/B

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey