Bakramsbygge

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Skall som sagt fixa röven på fighter bladen.
Jag är total amatör på sådana här jobb.
Hur har ni andra gjort, bilder och tips mottages.
Vilket material och hur tjockt skall det va?
Funderar på en jigg i trä först.
Den byggs med stor sannolikhet för solo åkning och med en krashkåpa utan passagerar dyna.

Bomba mig snälla med tips.

Skall som sagt fixa röven på fighter bladen.
Jag är total amatör på sådana här jobb.
Hur har ni andra gjort, bilder och tips mottages.
Vilket material och hur tjockt skall det va?
Funderar på en jigg i trä först.
Den byggs med stor sannolikhet för solo åkning och med en krashkåpa utan passagerar dyna.

Bomba mig snälla med tips.

är du träslöjdslärare eller snickare av annan sort så lät väl en trä-jigg som ett ex.
eller gör som jag, ta ett par bira i garaget me några kompisar, detta blir förmodligen till en halv platta & sen är det bara att fortsätta svetsa, ett under att min ram sitter ihop i dagslget.. gör helst lite smartare än mig, PLANNERA vart alla fästen & skit till kåpor & sånt skall sitta.

jag tänkte göra en röramskonstruktion & istort sett skita i bakdel först, sen kom jag på att bakdelen var ett mkt trevligt ställe att gömma el i så det blev det enklaste som gick att bygga i, 20mm fyrkantsprofil.

visst själva konstruktionen på min ram kan ifrågasättas om det verkligen håller, då jag bearbetat fästena med värme, hammare & skruvstäd, men det är väl saker som märks när man e ute & kör :gnissla

skall du bara ha enkelsits kan du nästan bygga ramen i tandpetare, eftersom du inte får en så "lång hävarm".

lycka till & kom ihåg, det är inte så svårt som det låter.

ps. hittade inga bilder nu men finns i min byggtråd..

Som Granaten säger, designa den gärna med en batterihållare på plats redan från början så blir det mindre fulmekt efteråt.

Behöver du hjälp med något som jag kan hjälpa till med så bara hojta till. :)