Baklyse och blinkers på plats, men skylten?

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Har petat dit bakljus och blinkers nu, blev riktigt nöjd. De där diodbaklysena är riktigt feta.

Men hur har ni satt skylten bak? Det går ju att få dit den snyggt i hjulhuset men då syns den inte alls från sidan och farbror blå kommer ha åsikter.

Finns det något lagligt men ändå snyggt sätt att få dit den?

Bifogat

• Bakljus.JPG
    Bakljus.JPG
    65.7 KB · Visningar: 861
IO skrev:
Tack :)

Får man åka med skylten på ryggen? :va
jag hoppas att du inte blir ledsen när jag har stulit dyrgripen av dig. går det att köpa ett helt set med sådana dekaler eller måste man leta upp var och en för sig?

-Rosen- skrev:
jag hoppas att du inte blir ledsen när jag har stulit dyrgripen av dig. går det att köpa ett helt set med sådana dekaler eller måste man leta upp var och en för sig?
Det verkar vara ihop plockat av olika märken. Jag såg att det fanns ett "DVS Shoe company" sticker på skärmen och de finns troligast att få tag på hos din lokala skatebutik eller liknande som säljer DVS skor... Den närmaste butik dig (ifall du bor i trelleborg), mig veterligen, är på streetlab i malmö.

Grymt porrig bakända! :tummenupp

Har lite liknade problem på min,har köpt Lexan (plexiglas, modell starkt) som jag skall bocka till och göra en hållare av.

Tänkte om man kunde få smyga in en fråga angående plåtar?
Har aldrig uppfattat riktigt hur d blir om man åker med miniskylt? Får man böta eller hur är det :rolleyes: Syftade på en sån där liten plåtskylt med utbuktande nummer.

Vore kul att veta ! :)

IO skrev:
Har petat dit bakljus och blinkers nu, blev riktigt nöjd. De där diodbaklysena är riktigt feta.

Men hur har ni satt skylten bak? Det går ju att få dit den snyggt i hjulhuset men då syns den inte alls från sidan och farbror blå kommer ha åsikter.

Mkt snyggt, har haft en liknande lösning själv.
Kolla bara så att avståndet räcker från Akran (det såg ut som ett akrapovic)
Värme, vibrationer och virvelpuffarna pajjade min högra blinkers ett par grr.
Annars jävligt snyggt :tummenupp

IO skrev:

Det blev jävligt snyggt.. Får man fråga var du köpt baklyset?

Långa farbron skrev:
Har lite liknade problem på min,har köpt Lexan (plexiglas, modell starkt) som jag skall bocka till och göra en hållare av.

hmm... bocka plexi, det var en bra idé. Bara värma lite försiktigt med värmepistol eller?

Hitecfrollo skrev:
Mkt snyggt, har haft en liknande lösning själv.
Kolla bara så att avståndet räcker från Akran (det såg ut som ett akrapovic)
Värme, vibrationer och virvelpuffarna pajjade min högra blinkers ett par grr.
Annars jävligt snyggt :tummenupp

Hehe, jag funderade på det när jag satte dit den. Jag får se hur det går, det är ju skapligt med turbulens från Akra-systemet. Är helsystem på den.

Biturbo skrev:
Det blev jävligt snyggt.. Får man fråga var du köpt baklyset?

Jag har köpt det på lokala mc-butiken MC-Montörerna. 499:-
Jäkligt nice faktiskt. Lelles har dom också men inte hemma just nu.

wonderwizard skrev:
gå in på http://www.dekaltrim.nu
köp en regskylt i dekalform.
klistra den i hjulhuset eller ovanpå skärmen. :tummenupp

ps. denna är inte laglig & jag betalar inte dina böter

Tack för tipset. Jag har åkt dit på miniskylt på duccen ett par år sen. Dom stoppade mig för att dom inte kunde läsa skylten när jag åkte förbi. Den var riktigt liten. Han sa att dom skiter i var den sitter eller hur liten den är bara dom kan läsa vad det står. 400:- kostade det den gången :huvet

Var inte med i skyltfonden som ducceklubben har. Kanske ska gå med i både buller- och skyltfonden i år. :va

såhär blev min skylt "enduro skylt"

prodecal gjorde den

tror de va 300 för miniskylt och 400kr för ingen skylt men då hade dom rätt till att bogsera bort fordonet eller nått sånt också

Bifogat

• skylt.JPG
    skylt.JPG
    65.9 KB · Visningar: 199
IO skrev:

Är du inte med i Ducceklubbens skyltfond :confused: Sätt dit det minsta du kan köpa/tillverka där den syns som minst :tummenupp

Mr Helmut skrev:
såhär blev min skylt "enduro skylt"

prodecal gjorde den

tror de va 300 för miniskylt och 400kr för ingen skylt men då hade dom rätt till att bogsera bort fordonet eller nått sånt också

Den där var ju riktigt snygg. Vad kostade den?

Dino Velvet skrev:
Är du inte med i Ducceklubbens skyltfond :confused: Sätt dit det minsta du kan köpa/tillverka där den syns som minst :tummenupp

Jo tanken har slagit mig. Men som du ser bor jag i Norrköping, man blir stoppad för allt hela tiden... suck

vi gjorde en enkel lösning på min gammla :) (det är ingen mopped :4skrika )

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=54226

mellan blinkarna satte vi ett stag (en plåt ca 2cm bred). sedan bockade jag en plåt 90grader som gick från staget & upp & höll fast lyset.

på din är det ju ännu lite enklare, bara att slänga dit ett stag mellan blinkarna & sätta en liten plåt ner från det, som du sedan skruvar reg.plåten i :tummenupp
du kanske vill ha lite snyggare, men då får du plåten på ett lagligt ställe iaf.
lutningen på reg.plåten ändras ju jävligt enkelt på detta sätt oxå. :)

IO skrev:
Den där var ju riktigt snygg. Vad kostade den?

Jo tanken har slagit mig. Men som du ser bor jag i Norrköping, man blir stoppad för allt hela tiden... suck

kostade typ 250kr tror det var 200 för plast och 250 för plåt men vet inte riktigt

har tjejen i norrköping och har varit där väldigt mycket, poliserna är jävligt heta där va?

kom från sörping en gång ut på den långa raksträckan mötte polisen, påväg till Åby... jag gasade på och dom tvärvände. hade då skylten i hjulshuset... dom åkte efter mig ända in i Åby(svängde av sen).. slog ju av på gasen då jag skulle upp på motorvägen(ingen idé med 125a ja körde då:D)

Rasorblade skrev:
Så här skall det se och självklart med belysning!

Jo det är helt ok. Men sätter jag min i hjulhuset sådär så syns den bara rakt bakifrån, tror inte polisen gillar det.

Tror att en lite mindre skylt under baklyset kan vara nåt som funkar. Kan säga att han jag köpte den av bara hade skattemärket klistrat i hjulhuset (inget bakljus eller blinkers fram eller bak). Optimalt :tummenupp

IO skrev:
Jo det är helt ok. Men sätter jag min i hjulhuset sådär så syns den bara rakt bakifrån, tror inte polisen gillar det.

Tror att en lite mindre skylt under baklyset kan vara nåt som funkar. Kan säga att han jag köpte den av bara hade skattemärket klistrat i hjulhuset (inget bakljus eller blinkers fram eller bak). Optimalt :tummenupp

Är det inte en SMR du har köpt, hur har du gjort för att registrera motarden?
Så som du köpte motarden skall den även köras dvs. skit i alla lysen...

Det är 400 pix vid miniskylt då denna är ej godkänd av vägvärket.
Du får 300 pix i böter för felplacerad skylt. Placera skylten på högkant i hjulhuset, fungerar bra. jag har den med dubbelhäftadtejp.

Men oftast klarar man sig fast man blivit stoppad av polisen för diverse :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...