Bakkåpa till RS125?

Pernu

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2003
Hoj
Buell XB12s
Går det hitta en racing-bakkåpa till äldre modellen av RS125? Min är en 97...
mvh/ Pernu

Last edited:
Jo du kan nog rätt lätt få tag på en begagnad bakkåpa. Gå in på www.ebay.de och sök på aprilia rs 125 eller liknanade så borde du få en hel del träffar. Är du inte medlem innan så bli det och handla vad som helst därigenom. Maila säljaren innan du bjuder bara så han är beredd på att skicka till Sverige, alla vill tyvärr inte det. :tummenupp

Jag har hittat en nu men jag undrar vart strypningarna sitter och hur pass lätt det är att urstrypa den?

mvh/ Pernu

Pernu skrev:
Jag har hittat en nu men jag undrar vart strypningarna sitter och hur pass lätt det är att urstrypa den?

mvh/ Pernu

Lättare än att strypa den :tungan Om jag inte minns fel finns det 3. En i avgaskröken, en i insuget och elsystemet.

jag har alla orginalkåpor(utom toppkåpan) med GP-1 färgerna.. sidkåperna är lite repiga.
hade inte dom tillsammans med hojjen så tjyvarna lämnade kvar dem :hihi

vill nån köpa så säg till

Hur pass svårt är det att få bort strypningarna då, cdi:n vet jag att man bara klipper men den i insuget och den i kröken skulle jag gärna vilja veta???
mvh/ Pernu

Jag talar inte av erfarenhet på RS men insugspluggen brukar bara vara en platta som sitter fast mellan reedsen och insugsplattan, som man bara plockar bort. Krökpluggen är antingen bara att plocka bort, eller värma/slå/borra, beroende på om du vill ha dit den igen :) Gassvets rekomenderas.

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back