Bakhjuls rekord på Ölandsbron???

Bango

We All Die Young
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
KTM 620SC
Undra bara om det är nån som har klarat att åka bakhjul över hela Ölandsbron??? Har för mig att bron är nåt på 7 kilometer lång, jag körde 6.1 kilometer, men efter högbron så orkade jag inte mer, ska fixa hela bron. (Jag körde en KTM 620SC) :yoparty

Jag har kört 10 meter på en bakhjul på en bro, räknas det?

Vi ska filma Stockholm-Södertälje på bakhjulet nu i dagarna. Det är drygt 3 mil. Det blir på en Honda XR650R.

RoLLER skrev:
Vi ska filma Stockholm-Södertälje på bakhjulet nu i dagarna. Det är drygt 3 mil. Det blir på en Honda XR650R.
Tre mil??? Det är fan inte klent, tjoa till sen när ni har filmat det, vore kul & se. :squid

RoLLER skrev:
Behöver ni någon hjälp med något ställer jag gärna upp. :tummenupp

Världsrekordet ligger (eller iallafall låg) på ca 30 mil satt på en travbana om jag inte missminner mig ... ;)

Bango skrev:
Undra bara om det är nån som har klarat att åka bakhjul över hela Ölandsbron??? Har för mig att bron är nåt på 7 kilometer lång, jag körde 6.1 kilometer, men efter högbron så orkade jag inte mer, ska fixa hela bron. (Jag körde en KTM 620SC) :yoparty
nä men jag kan göra det om du vill?

Problem nr 1: Det e oftast för mkt trafik på bron
Problem nr 2: Det e oftast stark sidvind på högbron
Problem nr 3: Jag skulle iaf vara mkt rädd för att motorn skär!!! Speciellt då du ska åka nerför högbron... Då måste du ha hög vinkel = dåligt med oljan
Åka långt e inge problem i sig... Men risken för motorskador e fööööör stor :fakta

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR skrev:
Då måste du ha hög vinkel = dåligt med oljan
Åka långt e inge problem i sig... Men risken för motorskador e fööööör stor :fakta

.../Yoshi

Har alltid funderat på hur garantierna ställer sig till en sådan sak :va Någon som har erfarenhet? Finns det någon hoj som är helt skottsäker för bakhjuls körning?

D svåra är väl inte att köra den sträckan i sig utan just vinden å att motorn förmodligen tar väldigt mycket stryk (framför allt om man kör ståendes å drar upp den extra högt, man vill ju gärna se vart man kör...). När vi var där för ca 1 månad sedan var det dessutom en massa vägarbeten längs hela bron så man kunde bara slanga mellan dessa. Kan man slanga 1 km kan man oftast även slanga 7 km.........

Ni som har filmer med hela bron på slangen, släng gärna upp dem, kul å se :yoparty

bebbe skrev:
Har alltid funderat på hur garantierna ställer sig till en sådan sak :va Någon som har erfarenhet? Finns det någon hoj som är helt skottsäker för bakhjuls körning?

En gammal luftkylt TT med torrsump är det bara att köra med! :tummenupp

bebbe skrev:

Nix.. Man får bygga om den!!! Alt torrsump lr bygga om skvalpplåten så oljan inte rinner bort.

Jag har mer olja i min för o kunna köra längre sträckor.
Men det e tiden man kör på bakhjulet o inte hur långt man kör som bestämmer hur man kör på slangen...

Kunde man åka i 300km/h över så tror jag du skulle hinna eventuellt över :tummenupp

.../Yoshi

Teo skrev:
En gammal luftkylt TT med torrsump är det bara att köra med! :tummenupp

Vet du hur det är med min XT? Börjar få till rätt bra längd på bakhjulskörningarna nu och vill ju inte att skiten pajar :rolleyes:
Skall tilllägga att det är den nya XT 660:n. Oljan ligger i ramen på hojen men vet inte om detta är samma sak som torr sump :va

Yoshi_gixxeRR skrev:
Nix.. Man får bygga om den!!! Alt torrsump lr bygga om skvalpplåten så oljan inte rinner bort.

Jag har mer olja i min för o kunna köra längre sträckor.
Men det e tiden man kör på bakhjulet o inte hur långt man kör som bestämmer hur man kör på slangen...

Kunde man åka i 300km/h över så tror jag du skulle hinna eventuellt över :tummenupp

.../Yoshi

Där har vi ju problemet med min båge. Går sällan över hundra när man kör på slangen. Känns som mest stabilt där :rolleyes: Mao det tar ganska lång tid att köra en längre sträcka..............

Dr Gixxer skrev:
...
När vi var där för ca 1 månad sedan var det dessutom en massa vägarbeten längs hela bron så man kunde bara slanga mellan dessa. Kan man slanga 1 km kan man oftast även slanga 7 km.........

Ni som har filmer med hela bron på slangen, släng gärna upp dem, kul å se :yoparty
byggena o småbroarna över dom är borta under sommaren..
bara diverse högre skarvar o skräp kvar då

Teo skrev:
Har XR:en torrsump?

Vet inte.... Det där har nog ägaren till hojjen koll på....

Sist jag fluktade åkte han Stockholm-Jordbro på slangen....
Men där la han ner pga att vi skulle svänga av.... Motorn höll så nånting som gör att det funkar borde det va tycker jag.....

Blir lite nyfiken... vad är torrsump egentligen? Hur funkar den? separat oljetank med pump mellan eller?
garanterar den olja i alla möjliga vinklar?
En xr600 har olja i ramen och motorn, men jag har lyckats skära en sådan 2 gånger på slangen, så den lär ju inte vara torrsump? eller berodde haverierna på annat?

Yoshi_gixxeRR skrev:
Problem nr 3: Jag skulle iaf vara mkt rädd för att motorn skär!!! Speciellt då du ska åka nerför högbron... Då måste du ha hög vinkel = dåligt med oljan

.../Yoshi

Varför ska du ha högre vinkel nerför högbron :confused:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma