bakhjuls åkning resulterade nästan me crash

loffe85

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Vara
Hoj
R6 -05 Rossi edt
drog upp hojen på slangen idag på ettans v när ja la i 2 an började skiten att wobbla exremt precis man klara av att rädda upp de, vill ju fan lära mej att vãxla så ja undrar om ngn vet va man gjorde för neewbie fel. var man för hård på gasen lr har man kasst tryck i däcket?
 
Fast ska du dra upp den på 2an istället och växla till 3an så kan du testa med 2.6bar istället och glöm inte att hålla en tumme på tuten ifalll att nån polis dyker upp så du kan få dom att flytta sig !
 
Har du bytt luft i däcken till denna säsongen? Det är allmänt känt att just R6:or bli wobblingsbenägna av gammal luft i däcken. Byt till ny luft och 2,0 bar i tryck & prova igen!

ne har ju inte gjort d så de ska ja prova,rekomenderas i fram? och ska man koppla i nästa växel lr bara tryck i den? :confused:

Fast ska du dra upp den på 2an istället och växla till 3an så kan du testa med 2.6bar istället och glöm inte att hålla en tumme på tuten ifalll att nån polis dyker upp så du kan få dom att flytta sig !
prova 2 3 först och de gick finf men tummen upp lär dröja!
:(

Oh vad snälla ni är. :D

haha är ju tur att ngn är de!:tungan
 
Last edited:
Med passagerar-fotpinnarna upp eller nedfällda? :va

Det jobbiga måste vara om höger är uppe och vänster nere, då kommer höger sida att gå snabbare än vänster med troligt vobbel som följd. :fakta

Ja, sen är det ju även illa om vänster är uppe och höger nere men det tror jag ni fattar.

Byt luft och fäll upp passagerarpinnarna så ska du se att vobblet slutar. :yoparty

Edit: Förtydligande: Luften bör främst bytas i bakdäcket, spelar ingen roll om det är stads eller lantluft, bara den är ny. I framdäcket rekommenderas helium för att få det att lätta lättare och stabilare.
 
Last edited:
Det jobbiga måste vara om höger är uppe och vänster nere, då kommer höger sida att gå snabbare än vänster med troligt vobbel som följd. :fakta

Ja, sen är det ju även illa om vänster är uppe och höger nere men det tror jag ni fattar.

Byt luft och fäll upp passagerarpinnarna så ska du se att vobblet slutar. :yoparty

Word!

:rofl
 
Det jobbiga måste vara om höger är uppe och vänster nere, då kommer höger sida att gå snabbare än vänster med troligt vobbel som följd. :fakta

Ja, sen är det ju även illa om vänster är uppe och höger nere men det tror jag ni fattar.

Byt luft och fäll upp passagerarpinnarna så ska du se att vobblet slutar. :yoparty

Edit: Förtydligande: Luften bör främst bytas i bakdäcket, spelar ingen roll om det är stads eller lantluft, bara den är ny. I framdäcket rekommenderas helium för att få det att lätta lättare och stabilare.

Borde det inte göra det lättare att svänga om man kör med ena uppe och ena nere!?
 
Vänster nere å helljuset på! Kan ha haft fel skattekvitto på:va

kan inte varit så att skattekvittot satt ngt snett och saknade ngn skruv i regplåten..varit med om detta själv och det wobblade satan på nynäsvägen..:rofl
 
Borde det inte göra det lättare att svänga om man kör med ena uppe och ena nere!?

Jo, men bara åt ena hållet, åt andra blir det ännu svårare att lägga ner hojen.

Men kör man bana så kan det vara en klar fördel. Dom flesta banor går i högervarv och kollar man i depån så brukar mycket riktigt dom flesta köra med höger passagerarpinne nere och vänster uppe.
 
ne har ju inte gjort d så de ska ja prova,rekomenderas i fram? och ska man koppla i nästa växel lr bara tryck i den? :confused:

Växlar du utan koppling och gör en sk "cross växling" så kommer hojen ha en tendens att gå jävlig ryckigt. Jag brukar använda kopplingen och tänk då på att ge lite mer gas just innan växlingsutförandet för att på så sätt skapa dig själv lite marginal för att släppa ner den något när du lägger an på gasen och ska växla. :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top