Bakhjulet spinner när jag kopplar..

Xraptor

XXX
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Penelope
Mitt bakhjul spinner hela tiden när jag försöker koppla upp den på 2:an. Jag har varma däck och har provat att dra ner varvtalet men den spinner väldigt ofta....varför?
Gör jag fel eller vad är det som händer, börjar bli lite frustrerad när den inte vill. Med rullen är det inga problem, den kommer så fint så, men när jag kopplar så är bakdelen över hela vägen :skrämd .
 
Vad kör du för hoj och vad har du för däck på?
Låter skumt att den spinner ofta när däcken är varma på tvåan, ifall du inte varvar upp den rejält innan du släpper kopplingen då???
På min gixxer 1000 spann det ett par gånger när jag skulle koppla upp den på tvåan men då var det med kalla däck och kallt i luften...
 
kör en gixxer1000 k3 och har orginal däcken. provade senast för en timme sen och då spann det loss igen och då låg jag på runt 6000varv. måste jag ännu lägre, då undrar jag om den orkar komma upp?
 
Borde ju inte spinna ändå. Vet inte hur du gör men du kan testa att släppa ut kopplingen lite lungnare så kanske det blir bättre?
Du kan också testa med lägre varv borde komma upp ganska lätt ändå...
 
För kalla däck, så gör min åxå... särskilt nu när däcket är lite slitet..... får åka bra länge innan de är värme i det.

Släng på ett Rennsport o problemet är ett minne blott.
 
Jag hade inga problem att koppla upp den 1000R jag åkte på i somras!?!? Spelade ingen större roll om däcken var varma heller...?!?! Orginal Bridgestonedäcket är mjukt som faaen och borde inte ge problem med fästet?!!! Låter skumt... har du glömt att berätta att du har turbo på maskinen eller? :rolleyes:
 
Koppla? Behövs inte ens på trean med en Gixxer1000... Går ju upp bara på gas.


/R
 
Raid72 skrev:
Koppla? Behövs inte ens på trean med en Gixxer1000... Går ju upp bara på gas.


/R

Jag sätter en mille på att den inte går upp på bara gas även fast jag aldrig har kört den.
 
Xraptor skrev:
Mitt bakhjul spinner hela tiden när jag försöker koppla upp den på 2:an. Jag har varma däck och har provat att dra ner varvtalet men den spinner väldigt ofta....varför?
Gör jag fel eller vad är det som händer, börjar bli lite frustrerad när den inte vill. Med rullen är det inga problem, den kommer så fint så, men när jag kopplar så är bakdelen över hela vägen :skrämd .

Spinner med originaldäck.... verkar yalla skumt.... Måste va djävligt dåliga däck monterade original :confused: Flytta tungdpunkten lite bakåt... hasa bak liiite så det blir lite mer vikt på bakdäcket (lägg inte för mycket tankeverksamhet på det när du ska wheela bara). Du kan dra upp den i stort sett oavsett vilket varvtal/hastighet du har, alltifrån 50-140km/h ska gå bra med din hoj. Ju lägre hastighet ju lugnare får du ta det när du varvar till när du kopplar..... ligger du i 140 och ska ha upp den får du smiska till han till varvstoppet innan du smackar ut kopplingen. Då kommer den lugnt och fint, släng i 3'an när du fått höjd på den annars blir det inte så lång wheelie :rolleyes: Jo.... nu kom jag på.... Det låter som att du böjer dig fram när du släpper kopplingen, sitt med ganska raka armar så din kroppsvikt hjälper till att dra upp hojjen.... jag brukar omedvetet rycka lite oxå när jag släpper kopplingen, det behövs inte men det ger bättre kontroll känns det som.....

När du skriver att du provar att dra ner varvtalet, menar du då att du kör långsammare när du ska till och koppla upp den eller att du inte varvar så mycket när du kopplar?
 
Freppa skrev:
Jag sätter emot!!!! När/var/hur? (eller ja, HUR vet jag..... :D)

Tjenixen Freppa.... Det går nog att gasa upp den men inte enbart.... du gungar nog ner den, rycker eller kör av/på tekniken isf....
 
RoLLER skrev:
Tjenixen Freppa.... Det går nog att gasa upp den men inte enbart.... du gungar nog ner den, rycker eller kör av/på tekniken isf....

Nja, alltså... Det var ju underförstått. Jag kör alltid gas/släpp/gas och knyck i styret vare sig det behövs eller inte. Du behöver INTE kopplingen iaf, för att vara lite tydligare... :)


/R
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top