Bakgrundsbilder MvAugusta [ModemDödare]

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
MV Agusta F4-S, 2003
F4Srhside_1024.jpg

F4S1_1024.jpg

MV Agusta F4-SPR, 2003
F4_SPR_2_1024.jpg

F4SPR5_1024.jpg

MV Agusta F4-AGO, 2003 (Giacomo Agostini)
F4_AGO_01_1024.jpg

MV Agusta Brutale S, 2003
brutale_stratared2_1024.jpg

brutale_strata_1024.jpg

MV Agusta Brutale Serie ORO, 2003
f4brutaleoroltsid_1024.jpg

f4brutaleoroltreadthre4_102.jpg

Fler bilder här

OMG

Gu så till sig man kan bli av lite hojj bilder!

fi fan va vissa kan bygga läckra och sensuella motorcyklar!

Peccus skrev:

Japp. en sketen 750 dessutom. :mad: :(

Men Brutalen. Har ni kollat in instrumentpalenen? Varvräknaren går till 17.000rpm. :rock

:bow

Bifogat

• 070903side1.jpg
    070903side1.jpg
    26.8 KB · Visningar: 291
Mattiaz skrev:
Sitter väl en Gixxer750 motor i den om jag inte mins fel...

Seriöst? Det var fan issåfall? Måste ju vara det bästa av två världar då med Italiensk ram/styling och japansk motor?

Den är ruskigt läcker hursomhelst.

Mattiaz skrev:
Sitter väl en Gixxer750 motor i den om jag inte mins fel...

Så är det väl ändå inte? Cagivorna har Suzukimotorer, men inte MV:n. Den är väl utvecklad med lite hjälp av Ferrari tror jag de lät påskina iaf. i marknadsföringen?

Snygg hoj, men tillverkas de alls nu? Electrolux är förresten numera delägare i MV, köpte in sig till Husqvarnas jubileum.

K-Micke skrev:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!

Det är MV´s egen motor i den.

Ok, då det kommer från en Ducceförare så får man väl tro det.
Känns som att man borde ha hört talas om det om det var så menar jag, men ballt vore det.

Finns det inte 1000cc MVA? Har för mig att jag har hört några viskningar om det?

FireSalle skrev:
Sorry, kunde inte låta bli. Sörjer Bimota, snyft.

Du o jag, du o jag. *snyftar och klappar på axeln*

Peccus skrev:
Finns det inte 1000cc MVA? Har för mig att jag har hört några viskningar om det?

MV har inga pengar.... De hade enligt många rykten en MV5:a på G på just 1000cc. Men utan någon större försäljningsframgång och med luddiga regler i race-klasserna (SBK och eller MotoGP måste varit ett mål, annars kunde de väl struntat i att väcka MV-namnet till liv och fortsatt på Cagiva?) så blir det jobbigt för utvecklarna.
750:n såldes inte i någon större upplaga. Extremt chassi för posören och för klen motor för den som ville ha race-hoj. Dessutom med den prislappen :skrämd

K-Micke skrev:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!

Det är MV´s egen motor i den.

Bara sådär från toppen av mitt huvud så var det väl så att MV har konstruerat allt utom toppen som är ett Ferraribygge. Ska visst dela lite pinaler med F1 motorn, eller så var det bara snack inför realesen?

MV twinn :confused: :D . Nja Dom bygge treor och fyror på tiden det begav sig men mig veterligen så har dom aldrig byggt någon twinn. Men å andra sidan, vad vet jag egentligen? :rodnar

För er som inte vet; MV Augusta är ett gammalt mc märke med stora framgångar inom GP racing. Tror att det är MV som har flest GP segrar genom tiderna om inte Honda gått om nu i år. MC sidan av MV har luggit nere i rätt så många år och det som företaget egentligen pysslar med är helikoptrar, stora sådana. Hojarna är en spinnoff som kommer utav att Greve Augusta har ett mycket stort mc och rr intresse.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back