Bakfjädrings paj Blade 929

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Skulle justera fjädringen på bläjden idag.
Kom till "rebound damping" (kommer inte på vad det heter) skruven och den verkar sitta hårt. OK, nu sitter den ju där nere och är utsatt för skitsprut så den brukar ju vara lite svårdragen.
Jag tar i och plötslit släpper det ocg den går jäkligt lätt.
Det spelar ingen roll hur mycket jag skruvar, det tar aldrig stopp.

vad har hänt?
Går det fixa?
Jag kan ju tillägga att jag tog inte i så hårt att skruven gått av. Det är ju bara ett skruvmejselgrepp ju!!

Tacksam för hjälp! :bow

Jag kan bara rekommendera dig att skicka dämparen till en stötdämparmeckare.

Jag helrenoverade min samt fick byggt in kompressionsdämping och det var inte speciellt dyrt. Numera är den en halv Öhlinare.

Dämparen blir som ny och dessutom lite bättre.

Är nog inte många som skruvar bakdämpare själv. Nog bara bita i sura äpplet o kontakta nån stötdämparexpert.
/u

Det finns inte många i Sverige som pysslar med detta samt har tillgång till de reservdelar som behövs.

Hittar du ingen i din omedelbara närhet...PM:a mig så skall du få ett namn som gör bra och prisvärda renoveringar.

Jag, GSXR1100R samt några andra har lämnat in våra dämpare till denna eminente man.

Kurvmakaren skrev:
Det finns inte många i Sverige som pysslar med detta samt har tillgång till de reservdelar som behövs.

Hittar du ingen i din omedelbara närhet...PM:a mig så skall du få ett namn som gör bra och prisvärda renoveringar.

Jag, GSXR1100R samt några andra har lämnat in våra dämpare till denna eminente man.

Kan jag få numret så kan jag ringa killen och höra lite vad han säger?

Kurvmakaren skrev:

Hoho, trevlig gubbe det där. Än om jag har svårt med skånskan!!

Han hade svårt att säga vad det kunde vara. Hade precis haft hemma en annan liknande dämpare!
Jag skall kolla ifall returen fungerar innan jag skickar ned den.

Hehe... Det var en vän till mig som lämnade in sin dämpare med bland annat samma fel som på din.

Han är sagolikt duktig på det här med dämpare och dessutom trevlig.....

Kurvmakaren skrev:
Hehe... Det var en vän till mig som lämnade in sin dämpare med bland annat samma fel som på din.

Han är sagolikt duktig på det här med dämpare och dessutom trevlig.....

Snackade med Fottas MC i Ludvika nyligen oxå!
Enligt honom, som hade en skiss framför sig, står förmodligen justeringen i det läge den var innan skruven slapp!!

Skall in på Karlströms motor och höra också. Han har ju Honda oxå, än om det är krosshojar men det är ju inte så stor skillnad på dämparna!!

Tro mig du är inte först med problemet.
Kompisen skulle ändra på sin när den var 2 mån gammal samma visa. Honda tog det på garantin och han fick en helt ny.

2år kvar på garantin ,är det en -00 då?
Det hade polaren, eller har faktiskt.

Kolla upp med din handlare om garantin gäller, dom vet nog om felet och borde hjälpa dig.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025