Bakdelsbygge?

PeterC

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Hoj
Cbr 600F 98
Tjena. Har lite funderingar kring bakdelsbygge på hojjar. Är det relativt "lätt" att bygga om en bakdel på en äldre hoj så den får lite sportigare utseende, eller är det ett jävla pyssel?
Finns det färdiga lösningar att köpa som man bara kan lacka och sätta på, till exempelvis en cbr600f, eller gsxr årsm 96-99, eller måste man bygga allt själv från grunden?

Finns det någon som har erfarenheter här av bakdelsbygge? Upplys mig!:gnissla

(inga frågor är dumma frågor eller hur? :p)

de kan bli både fult o jobbigt om det är en gammal hoj med låg bak.
därimot så finns vissa hojar med skruvad bakram..
då kan man bygga egen bakram el köpa en färdig från den hoj du ska ta bakdelen ifrån...

vissa hojar har även delad bakram 2 ggr..
en vid ramen och en till gång vid passagerar platsen..
då räcker kan de med o bygga om bakersta delen bara..
så har jag gjort :tummenupp
'
en orginal bild och en där jag kapat o trixat lite :tummenupp

Bifogat

• Photo0238.jpg
    Photo0238.jpg
    94.9 KB · Visningar: 71
  • Photo0028.jpg
    Photo0028.jpg
    87.5 KB · Visningar: 105
Tack för svaret, blev ju jäkligt mycket bättre på din måste jag säga:tummenupp ..
Hur många timmar ägnade du åt att bygga om bakdelen ungefär innan den blev klar?

Tack för svaret, blev ju jäkligt mycket bättre på din måste jag säga:tummenupp ..
Hur många timmar ägnade du åt att bygga om bakdelen ungefär innan den blev klar?

ehh...
jag gjorde om en orginal racebakdel..
men skulle tippa på att om du vill ha passagerar plats, köper en färdig kåpa från en annan hoj o du jobbar på så kanske en helg om du lägger ner lite tid på det.. kanske 2..
efter som de behövdes sån liten bakram på min gjorde jag det i plattjärn o svetsa ihop en liten plats..
vet inte om de syns nåt på bilden :)

Bifogat

• Photo0018.jpg
    Photo0018.jpg
    84.7 KB · Visningar: 67
Back