Bakdel CBR954RR

Wheelie84

No Wheelie no ride
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
CBR 954RR -02 "Såld" ZX10R blir nog nästa hoj.
Nån som vet vart man köper grejer så man kan rensa bakdelen på en 954RR? vill ha miniskylt..vad ska man ha för nått och fästa den med? :confused:

Wheelie84 skrev:
tnx för länkarna. men är undertailen på hotbodiesracing.com godkänd? har hört nånstans att dom inte är godkända. tror jag kör skylthållare och mini blink..blir renare så

Antingen kör man snyggt eller så kör man lagligt,men som påpekats sätter du dit en miniskylt får du böter likförbannat..

Kan lägga till att det finns undertails som både är snygga och lagliga,hade en sån på min 954:a..

Så här vart min 954 (orkade dock inte med att byta blinkare). Allt e helt original men skyltbelysning saknas, tänkte ta ett klara dioder och lägga nedåtriktade i baklyktan när tid finnes. Skylten är fäst med en 1 mm rostfri plåt som e bockad. Fördelen är att byggkostnaden blev typ 50:- och inte ett endaste modd / hål har krävts i originalprylarna. Fulmodd, javisst, men tyckte det blev ok.

Bifogat

• sida.JPG
    sida.JPG
    57.9 KB · Visningar: 162
  • lyse_twirl.jpg
    lyse_twirl.jpg
    73.3 KB · Visningar: 163
Pm:a maq. Han har skitsnygg bakdel på sin...Kanske han kan fota den så du får se..

P@trik skrev:
Hade varit bättre om bilden varit tagen bakifrån men såhär såg min ut..
Din blev schysst som fan! hur gjorde du? ska också ha såna där mini blink..vart köper man såna föresten? ska ha fram också..ska fixa det där på hojen innan den får gå in för vinter vilan..:)

Wheelie84 skrev:
Din blev schysst som fan! hur gjorde du? ska också ha såna där mini blink..vart köper man såna föresten? ska ha fram också..ska fixa det där på hojen innan den får gå in för vinter vilan..:)

Köpte en undertail från rhencullen(den finns på bild på eurobikes.com).

Blinkersna följde med men finns att köpa lite överallt kolla på www.touring.se
Blinkers fram hade jag sånna som låg emot kåpan.

P@trik skrev:
Antingen kan du ju beställa den ifrån eurobikes eller som jag ifrån rhencullens.
var på eurobikes den där snygga fanns..hur mycke pröjsa du för din? typ 2 tusen eller va brukar dom ligga på? är bara o bolt on va?

Kommer inte ihåg riktigt men runt 2500:- får du räkna med..

Du måste kapa ur lite för att få den att passa men det följer med en bruksanvisning med hyffsade bilder.

Köp nu så har du nått att göra i vinter..

P@trik skrev:
Kommer inte ihåg riktigt men runt 2500:- får du räkna med..

Du måste kapa ur lite för att få den att passa men det följer med en bruksanvisning med hyffsade bilder.

Köp nu så har du nått att göra i vinter..
Tjo! okej..ska fixa nått snart..annars så blire en skylthållare bara o miniskylt och minblink..billigare så..:) men tack för tipsen

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!