bakbroms på styret?

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
tjena!

jag har sett lite snabbt på stunt filmer och bilder att dom som stuntar och kör på bakhjulet har ett kopplings handtag på styret som går till bakbromsen, nu undrar jag om det är nån som har en ritning och en lista på vad för delar man behöver ha för att kunna bygga detta?

//BiFFen:tummenupp

annars får du svarvat en liten plugg med gängor som passar där slangen till bromsvätskebehållaren går in... o sen bara en släng upp till dit extra bromsgrepp..
så har jag gjort det.

använder ni hydraulkopplingshandtag eller bromshandtag? bromshandtaget blir väl knas när man sätter det på felsida styret, vätskebehållaren kommer väl neråt då?

/mvh erik

Vill man inte meckla med orginalbromssystemet så kan man ta ett bromshandtag från en Eu-moppe el. likn med skiva bak = hydralpump och montera ett litet ok ( från samma moppe? ) där bak med distanser från orginaloket.

Chronic skrev:
2398470 Vill man inte meckla med orginalbromssystemet så kan man ta ett bromshandtag från en Eu-moppe el. likn med skiva bak = hydralpump och montera ett litet ok ( från samma moppe? ) där bak med distanser från orginaloket.

jag har osså bromscylinders från en moppe.. o sen e det bara att få svaravat nått som passar där slangen till bromsvätskebehållaren går in till bakbromsen..
sen e det bara att koppla på en slang..:tummenupp lätta att återställa till orginal.. tar du ett extra ok får du väll svetsa i okhållaren?

Jag har svarvat till några 636:or. Bromsen blir KANON!
Vi tog kopplingshandtag från äldre ducati monster.

Green skrev:
2399239 jag har osså bromscylinders från en moppe.. o sen e det bara att få svaravat nått som passar där slangen till bromsvätskebehållaren går in till bakbromsen..
sen e det bara att koppla på en slang..:tummenupp lätta att återställa till orginal.. tar du ett extra ok får du väll svetsa i okhållaren?

blir det knas om man tar en längre bult och sätter båda slangkopplingarna på samma ställe och har kvar vätskebehållaren? känns som det hade vart mycket lättare att göra så eftersom jag inte känner någon som svarvar... om det nu går? eller pumpar man ut bromsvätskan i pedalen på något sätt då?
/mvh erik

tyson skrev:
2399404 blir det knas om man tar en längre bult och sätter båda slangkopplingarna på samma ställe och har kvar vätskebehållaren? känns som det hade vart mycket lättare att göra så eftersom jag inte känner någon som svarvar... om det nu går? eller pumpar man ut bromsvätskan i pedalen på något sätt då?
/mvh erik

borde bli knas. med tanke på att du har en bromsvätskebehållare på styret osså.. så då pumpare du bara upp olja i den nedre ifall du har den kvar... men om där redan e gängat till behållaren så räcker det att du tar bort den o sätter en annan slang som går från styret..
(om jag nu inte har misstolkat hur det skulle se ut på din hoj)
/Green

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back