Bak cuts

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
TSW Eagle 45
Jag ska förlänga min -01 GSXR1000 Turbo och vill ha tips på hur jag förlänger min nuvarande cuts eller vilka i sverige som tillverkar dom. Min blir ca:20 cm längre med förlängningarna på.
Titta i mitt garage på bilden jag lagt in där på en cuts!

Varför ska du ha en längre cuts, den ser väl bra ut så där? Den där hojen är väl byggd för PSB som du tänker åka, och då får du ju inte förlänga den mer. Max hjulbas med överladd=1500mm.

Hej Bergren

Jo, visst kommer jag att köra PSB med den och då förblir den i detta skicket. Men Jag tänkte även åka SGB eller TEB I MSDR som vi åker också. SGB kommer jag att köra i TSDS.
Sen en fråga Bergren: Får man ha programerbar laddtryckstyrning (Olika tryck för varje växel)och luftväxling?

Jo, visst kommer jag att köra PSB med den och då förblir den i detta skicket. Men Jag tänkte även åka SGB eller TEB I MSDR som vi åker också. SGB kommer jag att köra i TSDS.
Sen en fråga Bergren: Får man ha programerbar laddtryckstyrning (Olika tryck för varje växel)och luftväxling?

Laddtrycksstyrning, JA
Tryckluftsväxling, solenoid eller annan halv/helautomat tror jag inte är tillåtet förutom quickshifter som bryter tändning alt. sprut. Detta är nog från PSB-reglementet, i SGB är det mesta tillåtet, utom fortare än 9,5

Laddtrycksstyrning, JA
Tryckluftsväxling, solenoid eller annan halv/helautomat tror jag inte är tillåtet förutom quickshifter som bryter tändning alt. sprut. Detta är nog från PSB-reglementet, i SGB är det mesta tillåtet, utom fortare än 9,5
Du har helt rätt, förutom att i SGB är ALLT tillåtet :) .
Laddtrycksstyrning i PSB=OK
Tryckluft eller annan automatikväxling i PSB=AJJABAJJA.

Det enklaste vid sådana här frågor borde vara att läsa reglementet som finns på svemos hemsida.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!