Bagagefråga Norwegian

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Fattar inte vad dom menar med bagage och har inte tid att vänta på att få svar av norwegian när det säkert sitter vana resenärer här=)
20kg står det som max bagagevikt men är handbagaget inräknat i det? Dom vägde inte ens det när vi skulle åka från arlanda sist. Men på mitt charterbolags sida står det att :20kg är bagagevikten inkl. handbagage vanligast. Men max 5kg handbagage d.v.s. 15kg resväska + 5kg handbagage? eller?
Vad säger ni vana resenärer?
Mvh

Det är alltid 20 kg på en incheckad väska på Norwegian, med handbaggaget vid sidan om. Tänk också på att det är 20 kg i en väska och inte 10 kg vardera i två väskor.

Tack för svar! Man kunde även lägga till 90kr(vid internetbokning) för en ytterligare väska på 20kg eller vikta upp den nuvarande till 32kg(Som jag förstod det).
Reser med fritidsresor.

Du kan aldrig få mer än 20 kg i en väska utan att behöva betala övervikt på kilona över 20. En väska får MAX väga 32 alltså kan du inte betala mer övervikt än 12 kg på en väska. Resebyråerna verkar inte fatta detta då det inte är helt ovanligt att folk påstår att de betalat för 25 kg eller så. Detta stämmer inte så lägg bara i 20 kg i en väska. Vill du ha mer med dig så lägg till en extra väska vilket ju blir mycket billigare. .

Avslutning: Behövde aldrig betala extra.
Min frus väska: 19.9kg
Min väska: 19.7kg
Skaplig flyt heter det då vi inte hade våg tillgänglig vid pack och hade köpt en del grejer på plats. Sen var det bara att handla så mycket man orkade när man väl var på incheckad sida av flygplatsen. Konstiga regler det där.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back