Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Optimalt skrev:Hur är det egentligen när man går ut och äter lunch, är det en oskriven regel att få backa och äta sig mätt på "dagens"?
kjuze skrev:Inte vad jag vet. Skulle se fint ut att begära mer hamburgare eller pizza.![]()
HOs frugan på restaurangen få rman alltid extra om man inte är mättUrbanTiger skrev:Normalt sett får man nog inte backa upp om det inte är buffe.
Dock kan man inte få mer än ett nej. Fråga på bara. Säg att du fortfarande växer![]()
Ravetrancer skrev:HOs frugan på restaurangen få rman alltid extra om man inte är mätt![]()
Skäggbiff heter det väl?UrbanTiger skrev:Nu snackar du väl om att tugga lövbiff, LR![]()
påläst....Hultan skrev:Skäggbiff heter det väl?![]()
Taget...UrbanTiger skrev:Du tar en bit lövbiff och sen viker du den i handen (Lennie Norman).
Hört på radion.
-När du bankar lövbiff, hur gör du då ?
-Har man ingen redig kötthammare så brukar det gå bra med en flaska![]()
Oja...akora skrev:påläst....![]()
Hultan skrev:Oja...![]()
Optimalt skrev:Hur är det egentligen när man går ut och äter lunch, är det en oskriven regel att få backa och äta sig mätt på "dagens"?
nja....vet inte riktigt om det är därifrån, men jag har ett gott sinne för affärer om man säger såJosafan skrev:Är det där du får dina pengar ifrån?![]()
![]()
nänä, jag lapar skäggbiffUrbanTiger skrev:Nu snackar du väl om att tugga lövbiff, LR![]()
ktmjacke skrev:Det finns faktiskt en paragraf i "restauranglagen" som talar om att för att få skylta med dagens rätt eller dagens lunch o liknande så ska vissa kriterier uppfyllas.Bland annat ska det ingå minst 4 dl dryck,kunden ska ha rätt att äta sig mätt+att det måste ingå nån form av grönsaker o bröd.Har en väldigt matglad kollega som har ett utdrag på detta med sig i plånboken mest på skoj,faktiskt en del restaurangpersonal som blir helt paffa när dom får se det.
Lag vet jag inte om det kan kallas,mer nån form av stadgar.Det är ingen lapp som han skrivit utan en kopia av nåt dokument.Ska se om jag kan få tag på källan.Det är från samma myndighet som bestämmer om alkoholutskänkning iaf.McB skrev:Finns tyvärr ingen sådan lag, så din kollega drar nog både dig och restaurangpersonalen vid näsan med sin lilla lapp.
ktmjacke skrev:Lag vet jag inte om det kan kallas,mer nån form av stadgar.Det är ingen lapp som han skrivit utan en kopia av nåt dokument.Ska se om jag kan få tag på källan.Det är från samma myndighet som bestämmer om alkoholutskänkning iaf.
Ok,mycket möjligt.Vitsen med "rekommendationen"var tydligen att folk skulle veta att dom var garanterade en viss sorts måltidskoncept vart man än åt i landet om det kallades för dagens rätt.McB skrev:Kan kanske komma från något hotell- och restaurangförbund i så fall, för det finns inte med i någon lagbok. Finns det inte i lagboken är det ingen lag, utan bara en rekommendation.
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |