BABS Paylink vs. telefonväxel - bara lokalsamtal

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Scenario: Hyrd lokal (folkets hus) med gammalt eget växelsystem utav okänt fabrikat. Ska ha kortbetalning tillgänglig och har en BABS Paylink. Paylinken ringer upp ett 08-xxxxxxxx nummer för att genomföra betalningen. I den lokalen vi hyrt går det dock bara att ringa lokalsamtal, och detta efter att jag har slagit "0" först för att komma ut och få ton.

Går det att ändra telefonnumret BABS Paylink ringer upp? Isåfall tänkte jag ta ett lokal-nummer och sedan vidarekoppla lokalnumret till stockholmsnumret.

Om det inte går att konfigurera i Paylinken vilket nummer den ska ringa upp, finns det några andra idéer? Hade varit smidigt att koppla den via en mobiltelefon, men jag vet inte hur?

Paylinken ska användas imorgon lördag kväll. Vaktmästare på bygget har noll koll och ingen annan i närheten har det heller. Har talat med en kompis som är tekniker på Telia, och han har inte heller kommit på någon lösning, antagligen något med ISDN att göra i huset.

Satan! Ringde supporten, fick följande svar "det går inte", "det går inte", "det går inte". Hon verkade inte vara helt hundra inne på det rent tekniska...hon sa att terminalen måste ringa ett 08:a nummer för det är bankens nummer. Mig veterligen gör den ju exakt det ifall jag vidarekopplar den också.... aaaaaghhhrrrr! Jag var så hemskt sugen på att få be om att prata med någon annan på supporten men då tror jag att hon kanske skulle ha blivit ännu drygare.

Däremot fick jag instruktioner för hur jag byter preix, och då vet jag med andra ord hur jag kommer in i menysystemet förhoppningsvis. Om jag då kan byta numret ifrån 00-08-xxxxxxxx till 187999-08-xxxxxx och den hinner koppla samtalet innan den slagit färdigt numret så kanske det fungerar?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back