B-tävlingen på Åsen den 24:e

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Okej, det har varit mycket snack om ERF'et den dagen, men alla vi luffare som ska köra B-tävlingen då?
Vilka ska köra, vilken klass, och vad har ni för bästa tid på Åsen....?

Själv ska jag försöka kvala in till "Stor debutant" (trots att jag inte är längre än 170cm :D )

Min bästa tid på åsen hittils är 1.16.5 typ... :(

1.16 borde räcka i Stor debutant, fasen va alla har bråttomt runt på Åsen

1.15 ligger man i botten och 1.10 så är man på pallen, 1.23 sitter man på läktaren och dricker öl...

GSXR1100R skrev:
1.15 ligger man i botten och 1.10 så är man på pallen, 1.23 sitter man på läktaren och dricker öl...

Förra året på Stordeb racet kvalade åsa in på 32a startplats med 1.20!
Har för mig att det bara var 40 platser till Stordeb så det borde ju inte vara de 40 snabbaste i R600 och R1000 som anmält sig. Men sen så kan ju tävlingsledningen se ett gyllene tillfälle att tjäna extra "kvalpengar"....

Thed Björk kommer att köra deb-tävlingen där!

Hans första motorcykel-race. Han har kört GT-bilar, F-3000 varit svensk mästare i nån go-kartklass, körde STCC med en BMW i helgens race på Knutstorp mm.

Han kommer att göra ett reportage för motorjournalen på 5:an om hur man gör för att börja köra roadracing. Kommer att låna sin brors R6:a.

Axxexs skrev:
Thed Björk kommer att köra deb-tävlingen där!

Hans första motorcykel-race. Han har kört GT-bilar, F-3000 varit svensk mästare i nån go-kartklass, körde STCC med en BMW i helgens race på Knutstorp mm.

Han kommer att göra ett reportage för motorjournalen på 5:an om hur man gör för att börja köra roadracing. Kommer att låna sin brors R6:a.

Ska du träna på onsdag?

/Jörgen

Jörgen Player Special skrev:
Ska du träna på onsdag?

/Jörgen

Jag är A-förare och vi behöver inte träna.. :fyllisar :rolleyes:

Glömde skriva att även Tomas "Kisa" Andersson kommer dit med däck! Han kommer för att kolla på 250SP,ERF deb-racet där. :)

Så det kommer finnas däck att köpa till 250SP och även till er andra också. Men för säkerhets skull så ring och se till så att "Kisa" tar med sig "rätt" däck som ni vill ha som kör i dom andra klasserna om ni vill vara garanterade däck! Kränga dom får ni dock göra själv då deras krängningsapparat är på väg upp till Norge då.

Jag kommer också, startbekräftelsen dök upp idag..

/B

Jag misstänker att all post rörande B-rejset har skickats till helt fel adress där jag inte alls bor längre. Är det några papper man behöver? Har fått depåpass för SO!

Don Quixote skrev:
Jag misstänker att all post rörande B-rejset har skickats till helt fel adress där jag inte alls bor längre. Är det några papper man behöver? Har fått depåpass för SO!

Min kom per e-mail idag från Tony.. eventuellt kan jag ha stått på reservplats och någon strukit sig därav lite sent.. jag vet inte

/B

Bj.O.rn skrev:
Min kom per e-mail idag från Tony.. eventuellt kan jag ha stått på reservplats och någon strukit sig därav lite sent.. jag vet inte

/B

Jag fick också ett sånt mail igår. Förmodligen försöker dom spara lite pengar på utskicken.

Puh, blev mäkta orolig men hotmail tyckte att det mailet var junk och hade städat bort det. Nu är ordningen återställd.

Öl PÅ LÄktaren !!!

GSXR1100R skrev:

Öl på läktaren låter gött !! risken för att det blir så är inte så stor(ska ju köra hem :hihi )
Efter bike-events köring i lördags så fick jag fnatt !! fjädringen var gör skumm!
tömde ut det som va i gaffen å de va inte olja som kom ut ! det va vatten blandat med gammal gamrunk !!! de lukta så i alla fall ! hadde ingen retur i ena gaffel benet !!! lyckades i alla fall ta mig runt banan på 1:15 med en känsla att framhjulet släppte i varje kurva !! siktar på att slå person bästa på b-tävlingen med hästlängder !!! :fyllisar eller dundra av banan så vanlig ?

Tuffade runt på låga 1:14-tider idag på ducceklubbens bandag.. en god bit kvar till mitt persbästa som ligger på 1:12,7..

/B

Bj.O.rn skrev:
Jag har ett ess i rockärmen, tar till det om så krävs..

/B

Öhhh...jo, du ska köra 250! Åh nej, det kan det ju inte vara, du kör ju stor debutant. Nä, nu vet jag! Du ska få låna Peter Skölds gamla 500'a och ta bankerordet!

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back