Böter säsong -09.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Tänkte att det kanske kunde vara intressant att undersöka hur mycket medlemmarna här på Sporthoj lyckas donera till polisen i form av bötesbelopp under säsongen. Man skulle kunna göra så att om man tar det senaste totalbeloppet och adderar sitt senaste bidrag och sedan uppdaterar totalsumman. Skriv gärna också anledningen till böterna.
Pax för att börja!

Böter utfärdade 19/4 -09
Anledning: Ogiltig/felplacerad regskylt
Belopp: 1500:-

Totalbelopp säsong 2009: 1500:-

Verkligen ingen annan än jag som blitt bötfälld i år?

*Bump*

Har aldrig blivit bötfälld med hojen. Mest tur antar jag då jag aldrig blivit stoppad/hamnat i kontroll med hojen heller.

Jag blev stoppad utanför uppsala av en mc-polis för att jag "saknade skylt" (miniskylt), men jag förklarade för konstapeln att jag precis köpt hojjen och va på väg att köpa en riktig skylthållare, och han gick med på det. Schysst kille, helt klart.

Nu har jag en riktig, laglig, skylt. I min värld skulle det inte varit värt 1500 för en sån sak.

1500 med bilen för nån månad sen, 76 på 70-väg.
Har tur som är aldrig blivit stoppad på hojen, för då lär kortet ryka.

Toppar listan då med 4000:- och tappat lappen i 2 månader.. 130 på 90 väg :3freak .... skönta att det är bara månad kvar tills man får kortet tillbaka :yoparty

om säsongen 08 får räknas när böterna inte är betalda ännu,
ligger jag bra till för än ledning i bötesligan 24300 kr
fortkörning och vårdslöshet i trafik. är överklagat till HD

Ombesiktning för avsaknad av reflex, samt att polismannen tyckte den lät för mycket. Buller påtagligt högt, stod det på lappen. 180kr till svensk bilprovning var ganska ok, med tanke på att sist jag blev stoppad var -91.

:skrämd
24300:- Hur farao lyckas man få ihop en sån summa?? Max för fortkörning är väl 4500:-?Eller e det en samlad hög med många olika förseelser under hela 2008?

om säsongen 08 får räknas när böterna inte är betalda ännu,
ligger jag bra till för än ledning i bötesligan 24300 kr
fortkörning och vårdslöshet i trafik. är överklagat till HD

jo men det är nog inte nåt att vara stolt över, iofs så var det med bil.
142km/h i snitthastighet på 9.7 km. 2,5 månad kvar tills att man får köra lagligt igen :yoparty

med en ljugande polis i rättegången så är det fullt möjligt, han påstår att han har följt efter mig i 5,5 mil, gjort mätningar vid 7 tillfällen erkännt att han tappat motorcykeln vid 2 tillfällen osv. har efter div. undersökningar fått tag på bevis för att han ljuger. får se vad HD säger om den saken

Jisses,,håller tummarna för dig.Kan väl inte mer än o önska dig lycka till o hoppas att snuten åker dit för typ mened istället.

med en ljugande polis i rättegången så är det fullt möjligt, han påstår att han har följt efter mig i 5,5 mil, gjort mätningar vid 7 tillfällen erkännt att han tappat motorcykeln vid 2 tillfällen osv. har efter div. undersökningar fått tag på bevis för att han ljuger. får se vad HD säger om den saken

Inte en susning att HD tar upp det om det inte föreligger flagrant rättegångsfel. Finns inget som helst prejudikatvärde.

2800 fortkörning

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...