Bättre ljud i Hoyusungen

vite

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2004
Hoj
KTM 640
Har en polare som kör en Hoyusung (lär mig aldrig stava till det :) ), en pigg o rolig hoj faktiskt. Snarlik Suzuki SV 650 i motorn. Så nu till min fråga: Någon som har erfarenhet av slip on till Sv 650 (skall passa till Hoyusungen också) vilka som låter bra och kanske ger lite bättre effekt.Har hittat ett Viper i katalog för ca 2100kr, kan det vara något?

vite skrev:
Har en polare som kör en Hoyusung (lär mig aldrig stava till det :) ), en pigg o rolig hoj faktiskt. Snarlik Suzuki SV 650 i motorn. Så nu till min fråga: Någon som har erfarenhet av slip on till Sv 650 (skall passa till Hoyusungen också) vilka som låter bra och kanske ger lite bättre effekt.Har hittat ett Viper i katalog för ca 2100kr, kan det vara något?

Det är nog bara att drämma på ett, jag har ett sebring. Låter helt ok

tja det låter ju säkerligen mer iaf, och slipon är ju en ljud och utseendegrej främst, i andra hand nåt som ger mer effekt.

Har ej erfarenhet av dessa hojar, men de flesta hänger ju på öppnare slipon så det låter lite om hojen iaf, det skulle jag gjort iaf.

Jo det är nog sant det är nog inte så stor skilnad, låter mer än orginalet iallafall, det låter lite tradigt ju.

Jardine inget annat låter så gott på hoysungen

Säger bara Jardine FYFAAAN (förlåt fult ord)villket gott ljud det blev på hoyusungen. Har aldrig hört något bättre på någon hoj innan och efter det .Såg/hörde den på MC Konsult med det på och en utan jardine på.

Nu gillar jag inte hoysung alls men med jardine på MUMS. Det får mig på andra tankar. :Bugar :tummenupp

Vi var inne o provade en i Tomelilla (kommer inte på namnet på firman Motonoma nånting tror jag det heter)med crosstyre och slip on, riktigt cool faktiskt och kul o köra. Bara namnet som gör folk osäkra tror jag. Hade det stått Suzuki på tanken hade den säkert sålt mer, och varit 20 000 dyrare. Nu till min andra fråga ni som vet allt :) Förutom passformen, går det att sätta på vilket slip on som helst, jag menar ett som passar till tex. en R1:a, eller måste det vara till rätt cylindervolym.

Det är ju bara ett rör och ingen högteknologisk datastyrd mojäng så visst går det.

vite skrev:
Vi var inne o provade en i Tomelilla (kommer inte på namnet på firman Motonoma nånting tror jag det heter)med crosstyre och slip on, riktigt cool faktiskt och kul o köra. Bara namnet som gör folk osäkra tror jag. Hade det stått Suzuki på tanken hade den säkert sålt mer, och varit 20 000 dyrare. Nu till min andra fråga ni som vet allt :) Förutom passformen, går det att sätta på vilket slip on som helst, jag menar ett som passar till tex. en R1:a, eller måste det vara till rätt cylindervolym.

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande