Bästa weekendresa?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad känner ni till för bästa Weekend resa för vettiga pengar för 2 personer under vintermånaderna? Skitsamma varmt eller kallt, bara en skön upplevelse!

Reykjavik, tveklöst. Du flyger t/r för under 2000:-/pp. Hotell kan vara lite kostsamt men det är väldigt bra standard. Fisk är pissbilligt, kött svindyrt, alkohol varierar, kläder är billigt (mycket fin secondhand). Temperaturen ska vara jämn året om, 5-20c.

- Ni kan hyra en 4x4 och gassa helvet
- Bada i Blå Lagunen
- Äta fint på romantiska restauranger
- Hyra motorcykel och köra lite mer, vägarna är helt underbara
- Tokfin stad på alla sätt
- Alla bilar har ballongdäck och fyrtiotvå antenner på taket, det är ballt. Och macho.

Annars London.. Men det är fan inte kul när det regnar där.

Just hemkommen från en weekend i Rom. Helt klart värt ett besök eller 2.

Flyg från Skavsta (Nyköping) med Ryanair är pissbilligt om man kan boka lite i förväg. Betalade ca 800kr tur o retur för 2 pers + 1 bebis.

Hotell finns hyffsade för runt 60Euro/dubbelrum. Kolla på www.venere.com

Vad finns det för schysta Alpresor med mycket snö? Dock inte för att åka skidor utan kanske mer för att vandra eller se på utsikter? Jag kan inte åka skickor och vågar inte för då kan jag riskera RR-säsongen. hehe..

Annars solresor så måste det vara stekigt, men öknen är väl inte ens den så varm just nu.

Hade varit kul att dra till Dubai... men kostnaderna att faktiskt leva är ju alldeles för höga. Hotell som går på många tusen per natt.. nej tack.

Reykjavik, tveklöst. Du flyger t/r för under 2000:-/pp. Hotell kan vara lite kostsamt men det är väldigt bra standard. Fisk är pissbilligt, kött svindyrt, alkohol varierar, kläder är billigt (mycket fin secondhand). Temperaturen ska vara jämn året om, 5-20c.

- Ni kan hyra en 4x4 och gassa helvet
- Bada i Blå Lagunen
- Äta fint på romantiska restauranger
- Hyra motorcykel och köra lite mer, vägarna är helt underbara
- Tokfin stad på alla sätt
- Alla bilar har ballongdäck och fyrtiotvå antenner på taket, det är ballt. Och macho.

:fakta

Jag gav mina föräldrar en Weekend på Backafallsbyn på Ven med SPA och Wiskey provning=)
det blev uppskattat=)

Sitter och planerar samma sak för jan/feb.. Det är snart jul :-)!

Lissabon hålls tydligen högt, ska man bara vara borta några dar vill man inte flyga 7 timmar för att komma fram. Billigt, lite värme, härlig kultur, massa bra vin+mat och tydligen en stad som lika gärna bjuder på schack under ett apelsinträd som tokparty på nån club.

Annars skulle jag dra till Sicilien om man ska åka med flickan. Lite dyrare dock pga flyget.

Annars solresor så måste det vara stekigt, men öknen är väl inte ens den så varm just nu.

Hade varit kul att dra till Dubai... men kostnaderna att faktiskt leva är ju alldeles för höga. Hotell som går på många tusen per natt.. nej tack.

Jo Afrika ar varmt aven till Jul. Vill du steka i solen och inte se mer sa ar SharmEl Sheik utmarkt, billiga flygstolar och hotell under offseason ar billigt.

Madeira ar vackert och som gjort for vandring och pitoreska stadsutflykter, dessutom endast hotel med vettig standard da den dar riktiga turistexplotionen ala GrandCanaria uteblev.

Dubai klarar du dig utan det ar bara en massa sand och mitt i ingenstans har de smallt upp bisarra skrytbyggen. Sakert kul for nyrika ryssar och araber men jag forstar inte riktigt charmen.

Jag säger bara Barcelona!!
går alltid att hitta billiga flyg dit, trevligt folk, skön väder, bra käk! Livlig stad med skön atmosfär! :tummenupp
Rom har jag varit i några ggr, visst e det fint om man gillar mkt arkitektur ffrån antiken, inte samma puls som i Barcelona!
Annars har jag en Alp-favorit. Annecy heter staden som ligger mitt i alperna, 1 tim bilväg från Genèvé, assssvackert att bara åka på slingriga vägar däremellan+ staden har 50.000 invånare, kallas Alpernas venedig.
Medletida vacker stad m hög "mys-faktor"!! :) Très romantic..!
Man kan prova på riverrafting, fallskärmsflygning, åka runt Annecy-sjön på hoj kanske...?!
Brukar vara ett milt kilmat+ på söndagarna är det stora hoj-dagen i Annecy, och hela staden fylls med entusiaster!
Lycka till med resan!

Bifogat

• images999.jpg
    images999.jpg
    3.1 KB · Visningar: 664
  • images988.jpg
    images988.jpg
    4.3 KB · Visningar: 664
Kan ni lista kostnader oxå? Är inte oerhört van o planera resor =)

Det viktiga är ju att få sooool på sig. Vare sig det är kallt eller varmt i luften.

Det viktiga är ju att få sooool på sig. Vare sig det är kallt eller varmt i luften.

Reykjavik, fre-sön.

Arlanda-Keflavik: 720kr/pp
Keflavik-Arlanda: 720kr/pp
Transfer till Reykjavik (40-60min) 150kr/pp
Hotellnatt: 700kr-4000kr/natt för ett dubbelrum
Middag: 200-700kr exkl. vin
Öl: 80kr
Kaffe: 35kr (ja, bryggkaffe)
Hyra bil: 500-1000kr för en dag
Hyra motorcykel: Ingen aning tyvärr
Bada i Blå Lagunen: 200kr/pp, man kan ta en specialbuss till/från flygplatsen som mellanlandar i Lagunen, kostar 300kr/pp och är inkl. inträde.

Det landar väl på 3500kr för transport för er två och 2-3000kr för ett dugligt hotell.

Barcelona fre- sön
Flyg: Skavsta- Barcelona, Ryanair, 2000kr tur o retur för 2 pers!!!

Hotell: fr 250 kr natt o person i dubbelrum, tex OASIS Hotel i centrum
Bira: billigt
Käk: billigt tex pizzabit m dryck föe 3 euro
Hyra bil: fr fredag t söndag, 1300kr (se ebilhyra.se)

Island e säkert nice, men dyrt tyvärr...

Barcelona fre- sön
Flyg: Skavsta- Barcelona, Ryanair, 2000kr tur o retur för 2 pers!!!

Hotell: fr 250 kr natt o person i dubbelrum, tex OASIS Hotel i centrum
Bira: billigt
Käk: billigt tex pizzabit m dryck föe 3 euro
Hyra bil: fr fredag t söndag, 1300kr (se ebilhyra.se)

Island e säkert nice, men dyrt tyvärr...
Vilken upplevelse.. Skavsta, budgethotell och pizzaslice. Nä, då kan man lika gärna stanna hemma istället. Det känns bara som typexemplet på överflödig turism.

Vilken upplevelse.. Skavsta, budgethotell och pizzaslice. Nä, då kan man lika gärna stanna hemma istället.

Nån som e avundsjuk för att jag hittade ett billigare alternativ må tro..?! :hihi :hihi
Det finns ett STORT utbud av hotall, allt i från budget till lux, jag tog mest ett exempel på hur billigt man kan komma undan. Det är BILLIGARE i barcelona än på Island, face it! :yoparty
Billigt, prisvärt är alltid trevligt! Inte kul att pröjsa 80 kr för en bira ju....!!!:näsblod

Nån som e avundsjuk för att jag hittade ett billigare alternativ må tro..?! :hihi :hihi
Det finns ett STORT utbud av hotall, allt i från budget till lux, jag tog mest ett exempel på hur billigt man kan komma undan. Det är BILLIGARE i barcelona än på Island, face it! :yoparty
Billigt, prisvärt är alltid trevligt! Inte kul att pröjsa 80 kr för en bira ju....!!!:näsblod
Vi körde omvända taktiker, du tog i underkant och jag i överkant :tummenupp

Klart att det är billigare, det är en sämre upplevelse. Sug på den! :kram

Vi körde omvända taktiker, du tog i underkant och jag i överkant :tummenupp

Klart att det är billigare, det är en sämre upplevelse. Sug på den! :kram

??? Dålig förlorare!! :tungan Har du ens varit i Barcelona??
Vaf*n finns det o göra i Island?! Förutom att bada i en ryckande bakterie-härd, även kalllat Blå Lagunen? :D
Kallt o jävligt har vi ju redan i Sverige med för dyra priser på allt!
Ska du rekommendera stackars Swedie att åka iväg till nåt ännu värre och pröjsa ännu mer för detta?
Snart rekommenderar du väl Murmansk som rese-idyll! :lol :rofl
BARCELONA RULES!! :yoparty :tummenupp

Hah, skulle precis scrolla ner o o ge tipset att åka upp te sälen o åka lite skidor när ja läste att du inte kan åka skidor o inte vill riskera RR-säsongen, sekunden efter fick ja sms från NiklasL som e i sälen just nu, med bruten svanskota :D ..

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back