Teddy
"...I been here for years"
Det sitter en eftermonterad luftburk på min RS250R. Den är av modellen skål och använder tanken som lock. Vitsen med en luftburk är ju bl a övertryck, som är lite svårt att åstakomma när den läcker som ett såll. Passningen mellan tanken och luftburken är god men långt från tät. F n använder jag självhäftande tätningslist som vanligtvis används mellan inner- och ytterförnster, s k draglist. Den vill sig inte riktigt. Den är i något gumimaterial och är själv häftande. Gummit vill inte gänra böja sig runt rante och hör utan vill hellst räta ut sig viket gör den svår att montera och ännu svårare att få att stann akvar på plats. Limmet löses upp av bensinspill som förgasarna spottar ur sig och som är omöjligt att undvika. Jag börjar tröttna på denna list och letar efter ett alternativ. Någon som har förslag, hellst beprövade. Det får gärna vara lättarbetet, täligt och kunna läggas i lager då det i luftburmens bakkant är två hörnor som behöver extra tätning.