Bästa sidor för begagnad hoj?

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Tänkte bara kolla mig för var folk letar beggade hojar på
nätet? Är det bara blocket.se som har något utbud att tala om?

När man kollar hojtorget och liknande, så hittar man till
75% fabriksnya hojar inbillar jag mig.

Letar efter en Z1000 typ 03:a..

Alla tips mottages tacksamt! :bow

Med tanke på var du bor: www.mobile.de
Finns runt 100 stycken beggade i skrivandes stund.

Med tanke på var du bor: www.mobile.de
Finns runt 100 stycken beggade i skrivandes stund.

Tanken har slagit mig. Känns lite skakigt att importera,
men det kanske inte är någon fara..

Har åkt på nit med manipulerade mätarställningar och dylikt
på bil tidigare.

Erfarenheter någon?

Tre motorcyklar och två bilar har jag tagit hem tidigare.
Aldrig varit några problem med skruvade mätare (vad jag vet i alla fall).

Handla av privatpersoner eftersom dom iregel inte har kunskapen om att skruva tillbaka mätare. Har dom bara det gröna pappret (Fahrzeugbrief) och bägge tändningsnycklarna så är det klart:tummenupp .

Bara att köra till besiktningen och sen vänta på skyltarna. På med dom och skriv ut pappret från VV som berättar att du får köra 30 dagar utan skattemärke och sedan en signal till försäkringsbolaget sen e du klar för gatan:yoparty

Letar just nu efter en ny knarr och det är inte omöjligt att det blir Tyskland igen. Utbudet är liiiiiiiite större där!

Tre motorcyklar och två bilar har jag tagit hem tidigare.
Aldrig varit några problem med skruvade mätare (vad jag vet i alla fall).

Riskerna med privatpersoner, där som här.. men säkerligen större risk där - är möjligheten till bankörning & autobahn osv. Generellt sett, vad jag av egna erfarenheter sett i tyskland, är att man kör mer svinaktigt, höga varv och farter, som ev påfrestar maskin mer än här.

Men, är hojjen skött som den ska fine..

Däremot snackade jag med några tyskar när jag va nere på nürburgring herromveckan, de köpte nya hojjar typ vart 3e år, plockade i princip bort mätarhus å allt, körde som banhojjar på ringen å andra banor. Sen på med instrumentpanel igen..för att sen sälja som "nästan nya hojjar" med få miltal. Det finns väl i sverige också, men där känns det mer tillgängligt med bankörning i sverige, och fler procentuellt verkar hålla på med sånt.. Bara en känsla jag har, och kanske därav undvikit att importera. Man ser mkt hojjar på mobile som gått få mil, fastän deras säsong är längre + att man lagligt sett kan brassa fler mil på kortare tid iom deras fria-fart-vägar.

Det är väl inget fel på att grejerna är använda som dom är tänkta att användas :-) Hellre det än en gubbkörd moppe som dör i ren chock när man sätter igång...

Det är väl inget fel på att grejerna är använda som dom är tänkta att användas :-) Hellre det än en gubbkörd moppe som dör i ren chock när man sätter igång...

Sen finns ju alltid den svenska lagom-vägen. Du vet, den som finns mellan gubbkörd och tysk motorfartsraceputte. Själv har jag funderat men aldrig kommit till skott på att importera...

Hur är bilprovningen ang import? Är de extra gnälliga?

Förslag!

Om det finns en eller två i södra regionen som är på
G att åka över och kolla/shoppa hoj så berätta för mig,
så kanske vi kan slå våra påsar ihop.

Jag har en liten skåpbil att låna från jobbet med plats
för iallafall två hojar. Ramp och spänne finnes.

Skepp o´hoj

Last edited:
Hur är bilprovningen ang import? Är de extra gnälliga?

Nix, dom har sina EU-lagar att följa:D . Är den godkänd i ett EU-land och det är en "normal" standardhoj så är det lugnt.

Om det finns en eller två i södra regionen som är på
G att åka över och kolla/shoppa hoj så berätta för mig,
så kanske vi kan slå våra påsar ihop.

Jag har en liten skåpbil att låna från jobbet med plats
för iallafall två hojar. Ramp och spänne finnes.

När, var, hur hade du tänkt sticka? Står själv i groparna (om jag inte kan pruta ner en av Speed Triplarna på Blocket:gnissla ) att sticka ner.
Har koll på en Speed Triple och en SV 1000 en liten bit ner i Tyskland så hör gärna av dig via PM!

Riskerna med privatpersoner, där som här.. men säkerligen större risk där - är möjligheten till bankörning & autobahn osv. Generellt sett, vad jag av egna erfarenheter sett i tyskland, är att man kör mer svinaktigt, höga varv och farter, som ev påfrestar maskin mer än här.

Däremot snackade jag med några tyskar när jag va nere på nürburgring herromveckan, de köpte nya hojjar typ vart 3e år, plockade i princip bort mätarhus å allt, körde som banhojjar på ringen å andra banor. Sen på med instrumentpanel igen..för att sen sälja som "nästan nya hojjar" med få miltal. Det finns väl i sverige också, men där känns det mer tillgängligt med bankörning i sverige, och fler procentuellt verkar hålla på med sånt.. Bara en känsla jag har, och kanske därav undvikit att importera. Man ser mkt hojjar på mobile som gått få mil, fastän deras säsong är längre + att man lagligt sett kan brassa fler mil på kortare tid iom deras fria-fart-vägar.

Du har samma risk här hemma (procentuellt sett). Se alla galningarna på detta forumet!! Skulle inte köpa en knarr av någon här:D .

Dom knarrar jag handlat innan har handlats av så kallade "återfallsknuttar". Kört typ 10-20 mil varannan eller vartredje helg. Precis som jag gör. Det är sådana ägare man skall hitta. Vissa kör knarr för känslan och inte för farten. Då är det inte så konstigt med 02-04:or som gått 500-800 mil.

Inte heller är det som förr när man hade knarr. Då hade man den som pendlingsfordon och körde i princip i alla väder men nu är den ett njutningsmedel som tas ut när solen skiner och endast då. Då blir det inte många mil på mätaren, eller hur?

Är nog lika vanligt i sverige, hur ofta ser du en hoj som gått över 5000 mil inte ofta, dom flesta ligger runt 3000 oavsett ålder, lagom lättsålt och skapligt trovärdigt,

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT