Bästa sättet att dra ut en skruv i frontkåpan ?

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Hojen fick en ny Kåpa idag Men fick ett problem när jag skulle skruva bort skruven som håller speglarna. Jag vred åt fel håll som ni ser på bilden. Kan inte få ut den skruven nu, hur kan man fixa det ??

varför tror jag att alla skruvar sitter så hårt:huvet

cbr6.jpg

du kan testa att knacka i en torx (gärna hylsa då det är lättare att slå på), men annars är det bara att borra bort den skruven. kan du ta den från undersidan, eller skruven går inte igenom på det sättet? om skruven syns så kan du ta en tång (rörtång, muttertång, polygrip eller någon annan som funkar) och skruva ut den på det viset kanske. är det en bra bit av skruven som sticker ut på andra sidan så kan kontramuttrar fungera.

MVH Phille

Håller med Phille där, leta upp en torx som går att få ner annars får du borra men borra sakta tills godset är borta och knacka sedan försiktigt igenom skruven med ett dorn eller lämplig skruvmejsel om den är genomgående.

Syns inte på undersidan får testa med att knacka in en torx, men då ska jag alltså ta en större torx och tvinga in den ? Vill helst inte borra.

Mvh
D.E

Vad sitter skruven fast i på baksidan? Är det inget stabilare än kåpan lär du inte kunna knacka ner nånting i den utan att slå sönder grejer.

Borrar man bort skallen släpper åtdragningsspänningen som håller fast skruven, och man kan vanligtvis pilla runt och ut den ganska enkelt. Under förutsättning att den inte rostat fast eller motsvarande.

Vad sitter skruven fast i på baksidan? Är det inget stabilare än kåpan lär du inte kunna knacka ner nånting i den utan att slå sönder grejer.

Borrar man bort skallen släpper åtdragningsspänningen som håller fast skruven, och man kan vanligtvis pilla runt och ut den ganska enkelt. Under förutsättning att den inte rostat fast eller motsvarande.

Den sitter fast i stålbalk, så den är stabil. Men riskerar jag inte att frontkåpan spricker om jag borrar?

Borra på lågt varv med ett borr som är en aning bredare än insexhålet så löser du det. Tryck inte, låt maskinen jobba.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman