Bästa sällskapsspel?

Vilket sällskapsspel tycker ni är roligast.

• Antal röstningar
    0

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Vilket sällskapsspel tycker ni är roligast att fördriva tiden med. Tycker själv att det är helt rätt tid att sitta nån kväll o dricka bärs och spela lite risk eller NE. :tummenupp

Last edited:
Det har faktiskt kommit en hel del roliga sällskapsspel sedan "bondespelet" tillverkades :7peta

sportarn skrev:
Såg du inte ironin i det hela. Tänkte bara se om det var nån som röstade på det. :hihi

Jo jo, men vet inte om det va ironi att alla spel du valde att ha med i pollen är relativt gammla. Att Monopol, Finans, TP & Risk finns med, det förstår jag.
Men sen finns det en hel del nya roliga spel.

Så jag valde öl alternativet

Lartes skrev:
Jo jo, men vet inte om det va ironi att alla spel du valde att ha med i pollen är relativt gammla. Att Monopol, Finans, TP & Risk finns med, det förstår jag.
Men sen finns det en hel del nya roliga spel.

Så jag valde öl alternativet
Tog med de spelen som jag känner till och som jag tror nog de flesta känner till. Att jag sen inte varit ute och kollat på nån av leksaksbutikerna exakt vilka hundra spel som finns gör väl kanske inte mig till världens sämsta människa. Är det några spel som du saknar så tycker jag naturligtvis att du ska skriva att du saknar det och berätta vilket spel du tillbringar dina kvällar med.

Mina favoritspel är:

TP - med släkten o vänner i varierande åldrar och intressen
M.I.G - på resan
Kampen mellan kvinna och man - orsakar skilsmässor
Pictionary - alltid!
Brainstorm - med de brillorna ligger man i skrattkramper hela kvällen

Cranium - kombinerar alfapet, brainstorm, pictionary, charader - har inte testat men vill!

sportarn skrev:
Tog med de spelen som jag känner till och som jag tror nog de flesta känner till. Att jag sen inte varit ute och kollat på nån av leksaksbutikerna exakt vilka hundra spel som finns gör väl kanske inte mig till världens sämsta människa. Är det några spel som du saknar så tycker jag naturligtvis att du ska skriva att du saknar det och berätta vilket spel du tillbringar dina kvällar med.

Ja, vad vet jag. Dom flesta kanske spelar spel från -80 & -90-talet.

Jag spelar oftast TP 20-års jubileum, Cranium eller ett annat spel som jag inte kommer ihåg vad det heter.

Men som sagt vad jag gör & vad allmänheten gör behöver inte gå hand i hand.
Tyckte bara att det va konstigt att bara ta med exempel på gammla spel.

Pååååååker!!! :D

Fast TP och monopol går det med, och mycket annat med bara det finns dricka... :fyllisar

Risk är överlägset tycker jag. Dock länge sedan jag spelade så man får väl dra ihop ett gäng.

MVH Martin

duckie skrev:
Cranium - kombinerar alfapet, brainstorm, pictionary, charader - har inte testat men vill!

Cranium ar faktiskt skitkul! Man spelar i lag och det ar valdigt varierande. Charader, stava ordbaklanges, gissa ords betydelse, rita och gissa, nynna eller vissla en song, skulptera i modellera.

Ber om ursakt for avsaknaden av prickar, men jag ar just nu i Sao Paolo 28 grader

SuperMicke skrev:
Cranium ar faktiskt skitkul! Man spelar i lag och det ar valdigt varierande. Charader, stava ordbaklanges, gissa ords betydelse, rita och gissa, nynna eller vissla en song, skulptera i modellera.

Ber om ursakt for avsaknaden av prickar, men jag ar just nu i Sao Paolo 28 grader

Instämmer. Cranium e skitkul!

BTW jag sitter med dansk dator/server & det går att få prickar ändå ;)

Jag rostade i alla fall pa TP, det funkar alltid!

Lartes skrev:
Instämmer. Cranium e skitkul!
BTW jag sitter med dansk dator/server & det går att få prickar ändå ;)

Jo, jag vet att det gar, men da hade jag ju inte kunnat gora er andra uppmarksamma pa att jag befinner mig pa en varm plats :hej

Annars kan ju Cluedo vara rätt så kul,särskilt efter ett par öl och teorierna börjar spåra ut lite....

Köpte förresten ett annat kul dryckes spel för ett tag sen, shot spinners.
Man fick 6 snaps glas och en platta med en visare som man snurrar på i mitten.
Det går till så att man fyller 3 av de 6 glasen med vodka och de övriga 3 med vatten, sen snurrar man och dricker den som pilen pekar på.
Om man dricker vatten så fyller man på med vodka och tvärtom.
Festen kommer igång ganska snabbt kan jag säga :banana men man skall inte spela för länge. hehe

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT