Bästa parkering en lördag i Gamla stan?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vi ska till Stockholm imorgon och ska till Gamla stan och vi vill parkera med kortast möjliga avstånd.

Så, vart ligger bästa parkeringen? Vi kommer södra vägen, E20.

Slottsbacken. Billigare än Skeppsbron om det finns plats.
Annars kan man stå vid Slussen under Katarinahissen eller en bit upp på Söder. Max 10 min promenad.

Jag brukar stå på Torkel Knutssongatan(vid Södermälarstrand) sen bara gå över Centralbron. 10 min

Ahh, 10 minuter är en LÅÅÅÅÅÅNG promenad för en motionsvägrare som jag själv.
Fast det är svärmor som inte kan gå längre sträckor men vi löser det på något vis. Skeppsbron var väl första alternativet om det inte fanns något mer "centralt" mot torget till.

Med tanke på att det är lördag så kanske det är proppfullt hela dan men Skeppsbron är ju närmas iaf.

Runt Kornhamnstorg finns parkeringsplatser på gatan, på Munkbrogatan vid T-banan finns också ett gäng platser. Annars kan man testa Riddarholmen, precis vid kyrkan finns en halvstor parkering.
Skeppsbron är ett säkert kort om man bara kan tänka sig att stå och vänta en stund tills nån behagar åka därifrån, ganska hög omsättning på parkeringsplatser där iom att det kostar skjortan och halva brallan.

Lycka till, och glöm inte att ta med Valium

Det blev Skeppsbron och det fanns EN p-plats när jag svängde in så ibland har man tur.
Men 40:-/timme, det är väl inte så dyrt för att vara Stockholm? 220:- för den tiden jag stod parkerad kändes ok men kanske inget man skulle vilja betala varje dag om man jobbade där :crash

Och ja, Valium hade behövts. Man ska inte käka lunch på Vapiano en lördag med julmarknad...

En nyfiken fråga: Svärmorsan hade enligt din utsago inte krafter nog att promenera 10 minuter från Södermalm - där du kunnat parkera gratis - men orkade uppenbarligen harva runt på en julmarknad i 5 timmar?
Inte för jag vill förta din glädje att du lyckades hitta en plats på Skeppsbron.

Haha. Julmarknaden i ga stan är vara för turister. Världens geschäft och fullt av nasare. Typ samma som säljer vargtröjor på mcmässorna. Mitt kontor ligger förresten bara 100 m från det där torget, så har fått min beskärda del av turister som vill låna toalett....

En nyfiken fråga: Svärmorsan hade enligt din utsago inte krafter nog att promenera 10 minuter från Södermalm - där du kunnat parkera gratis - men orkade uppenbarligen harva runt på en julmarknad i 5 timmar?
Inte för jag vill förta din glädje att du lyckades hitta en plats på Skeppsbron.

Ja, vi ville ju stå så nära som möjligt för att hon skulle kunna gå runt på marknaden. Smart va? Hade vi stått längre bort hade hon kanske orkat med det nämligen.
Dessutom är jag väldigt anti mot att promenera i onödan och att gå i 10 minuter extra är inget för mig. Nästa gång ska jag parkera på torget :mad:

Starstriker, vi var ju turister igår ju :fakta
Jag är uppvuxen med julmarknader och dylikt i Stockholm då morfar bodde på hovstallet och vi var där varje år så det var kul att få se det igen, var många år sen sist. Nu hoppas jag dock att det dröjer lika länge igen innan jag beger mig dit...

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back