Bästa motardkompromissen

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Hoj
Trajja Scrambler
Jag tänkte höra vilken motard som är bästa kompromissen mellan smidighet och driftsäkerhet och prestanda.
En hoj som ska funka till vardagsbus på ett hjul men kunna slängas runt på bana utan att bli hopplöst sist ( vet att det är upp till föraren, jag körde xr600 med grusdäck och kom inte sist :D )
Om man gillar att meka finns ju många fräcka hojar Husa 650, crf450, ktm 525 mm. Men jag tycker ju att det är roligare att köra..
Vilken hoj har bästa blandningen enligt er.
Jag har fastnat för ktm 625 smc, är jag rätt ute??
Kom med förslag och motiveringar...

En 540-kittad 525.
Att byta olja och serva är inte så illa.
Min stod (tyvärr) en stund (och möglade, trodde jag), sen slog hon igång utan gnälll. Säkert finns det mer underhållsfria, men oj, om man hittar rätt..
Annars, sök på forumet.
Don efter person.

mr_hman skrev:
Jag tänkte höra vilken motard som är bästa kompromissen mellan smidighet och driftsäkerhet och prestanda.
En hoj som ska funka till vardagsbus på ett hjul men kunna slängas runt på bana utan att bli hopplöst sist ( vet att det är upp till föraren, jag körde xr600 med grusdäck och kom inte sist :D )
Om man gillar att meka finns ju många fräcka hojar Husa 650, crf450, ktm 525 mm. Men jag tycker ju att det är roligare att köra..
Vilken hoj har bästa blandningen enligt er.
Jag har fastnat för ktm 625 smc, är jag rätt ute??
Kom med förslag och motiveringar...

Sök o ni skall finna!! Detta är nog den miljonte tråden vad gäller detta. Sök på KTM 660 så har du nog många timmars läsning framför dig, dom trådarna brukar innehålla de flesta modeller.

Lycka till! Vad fasen du än köper kommer du att ha blixterskoj! :tummenupp

/Dave

Husqvarna 570rr om du ska ha en beggad, Husqvarna SM610 om du ska ha en ny...

KTM 660.

Bland banhojjarna så är nog YZF 450 den som är minst skruva mest köra och som dessutom går bra. Sen tycker jag att CRFen är en bättre hoj och därför har jag valt den, men det är mer service å så med den.

mr_rockster skrev:
Husqvarna 570rr om du ska ha en beggad, Husqvarna SM610 om du ska ha en ny...

Är inte RR'n hyfsat servicekrävande?
Borde inte R'n vara en bättre kompromiss?

SM610 verkar riktigt nice om man ska skaffa nytt för ren gatkörning å slippa mekandet hyffsat mycke :)

kiko skrev:
Är inte RR'n hyfsat servicekrävande?
Borde inte R'n vara en bättre kompromiss?
Den är kräver lika lite service som orginalmotorn. Tickar o går med andra ord

Båtsman skrev:
Husqvarna är säkert och verkar vara otroligt fina maskiner som är vassa och håller bra. Men är det inte en racer maskin oavsett som R eller RR som man måste serva relativt ofta, mer än en KTM 625. Ungefär lika mycket som alla andra racers!?

Tickar det som ventil knack? :va :D

Edit: Skulle kunnat tänka mig en Husqvarna om det fanns återförsäljare närmare. Så ingen behöver ta illa upp! :rolleyes:

Last edited:
Båtsman skrev:

Mer trim men inge mer service? Låter som en utopi? Mer trim borde rimligtvis innebära att motorn bör gås igenom oftare ... men vad vet jag om Husky :)

mr_hman skrev:
En hoj som ska funka till vardagsbus på ett hjul men kunna slängas runt på bana...

Min egen erfarenhet säger är KTM 660 när jag läst din önskan. Var nu snäll :tomten

XR 650!!

Jag är stormnöjd!! Har kört allt men av de som är gatanpassade är jag mest förtjust i XR!!

mr_hman: Jag tror att just KTM 625 eller 660 är något du söker om du inte vill skruva för mycket men ändå kunna köra både på gata och bana. Blir kanske lite klumpig på banan men det funkar och du lär inte bli sist med en sån heller... :tummenupp

kiko skrev:
Mer trim men inge mer service? Låter som en utopi? Mer trim borde rimligtvis innebära att motorn bör gås igenom oftare ... men vad vet jag om Husky :)

Nej inte om den pallar trycket. :tuttar

kiko skrev:
Du vet väl att husky är magiska? :tummenupp

Back