Bästa högtalare till iPhone?

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Som rubriken låter, vilka externa högtalare är "bäst" till en iPhone, och med det menar jag bästa ljud såklart :)

Last edited:
Ut och testa lite olika. De bukar vara inkopplade på alla stora kedjor. Skiljer en hel del i pris och ljud.
Har testat nån Logitech (tror jag det var) för 1200:- som hade helt klart bättre ljud än en annan modell för precis under 2000:-

Så bara gå runt och stoppa in den i varje hål ;)

bild.php

Är helnöjd med min "iPig", köpt på Bolagret .

Tyvärr måste man kötta in 230V , den hade varit klockren om den gått på batteri.

Bra och klart ljud för dess storlek!

Ska du bara ha en Ipod docka eller kan du tänka dig "lösa" högtalare? Vad har du för budget?

BOSE Sounddock. Kör själv med en sån men jag har gjort grundlig research i ämnet. Dyr dock men helvete vilket fint ljud den pumpar ut. Stäng av allt vad equalizer heter bara på ditt device.

Gav 149kr för denna "värsting" efter diverse rabatter och presentcheckar från Telia. Funkar att ha bredvid sängen, men inte så mkt mer.
m102_med.jpg

EDIT: Sorry, läste din fråga MKT slarvigt. Min röst går som ovan till BOSE SoundDock.

Last edited:
Min smak denna. Spelar nästan ingen roll om den inte har bäst ljud när den ser ut så. Lite som med tjejer det här?

Tycker den ser för jävlig ut. Påminner för mkt om gamla jobbet :D

Ser ut som ett sådant där verktyg man lyfter bilrutor med:D

Tycker den ser för jävlig ut. Påminner för mkt om gamla jobbet :D

Ser ut som ett sådant där verktyg man lyfter bilrutor med:D

Haha, har jobbat med glasmontage med. En "sugare" är detta såklart! Kanske därför jag gillade den lite indirekt :va

Hehe, i min branch lyfter vi datorgolvsplattor med samma verktyg.

Haha, jobbigt när arbetspolaren drar tag i den och slänger den i golvet för att sen börja slå den i sidan för att pumpa ut luften. iPhonen fortfarande hängandes efter :D

När övergår en högtalare till att vara monitor? :va
Skillnaden är väl att när man bygger en monitor dels har ett annat rakare ljudideal, mindre färgat ljud, och sedan är de tänkta primärt för närfältslyssning. Fast Genelec låter så sjukt bra så de funkar till allt - tycker jag.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT