Bästa fraktbolag?

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Hejsan! Nu är det så att jag har tänkt köpa en hoj från västerås och behöver få den fraktad till Luleå där jag bor..

Vilket företag är billigast och bäst att använda om han ska skicka upp hojen till mig?

// Linkan_

Kom igen nu, nämn bara något frakt företag som fraktar hojar :)

Kom igen nu, nämn bara något frakt företag som fraktar hojar :)

Skulle tro att DHL, Schenker, Poståkeriet m.fl kan ordna det (vissa kanske inte tar privatkunder iofs.)
Tror inte det är särskilt dyrt, men jag skulle inte skicka nåt jag är rädd om... varöfr inte ta en åktur sj? eller anlita nån här som kan köra den åt dig, om du är frusen av dig..?

Skulle tro att DHL, Schenker, Poståkeriet m.fl kan ordna det (vissa kanske inte tar privatkunder iofs.)
Tror inte det är särskilt dyrt, men jag skulle inte skicka nåt jag är rädd om... varöfr inte ta en åktur sj? eller anlita nån här som kan köra den åt dig, om du är frusen av dig..?

Känner en kille som känner den killen ;P hehe.. båda medlemmar här på sporthoj. Dhl skickar bara åt företag och Schenker verkar också göra det. Ska höra med poståkeriet.

Schenker skickar inte bara åt företag. :fakta

verkar som att dom bara skickar större grejer åt företag iaf ;o läste på hemsidan och där stod det högst 99kg åt privatpersoner.

verkar som att dom bara skickar större grejer åt företag iaf ;o läste på hemsidan och där stod det högst 99kg åt privatpersoner.

Nej inte alls.
Du kan skicka hojen med Schenker.
Handlar du av en firma så är ännu lättare att skicka hojen
då dom ofta har någon form av fraktavtal.
Så ring dom å kolla det är enklast så.

Nej inte alls.
Du kan skicka hojen med Schenker.
Handlar du av en firma så är ännu lättare att skicka hojen
då dom ofta har någon form av fraktavtal.
Så ring dom å kolla det är enklast så.

Ska ju handla av en privatperson. Men får väl ringa o höra =)

Det sköna med dessa bolag är ju att det är inte företaget utan människorna som gör jobbet..

Får du en crapmaster till budkille som skyfflar in din blivande hoj i lastbilen så hjälper det inte hur bra rykte firman har..

(förutom kanske då om du hotar med ARN)

Det är lite gambling det du gör, låta någon annan frakta din egendom..
men å andra sidan så, livet är kort & resultatet kan bli hur bra somhelst.. :yoparty

Snacka med Krister Lindbergs Åkeri i Rosvik dom kör nog iofs bara mellan Stockholm och Luleå men det kanske går att lösa... Dom har i alla fall fraktat hojar åt mig till vettigt pris.

Har hört att man kan sända med godståg. SJ? Då borde säljaren kunna ställa på den och du plocka av den. Sökte lite men hittade ingen info. Ring och fråga.

Tack för tipsen! Ska höra med de i Rosvik :)

Allt som ska gå med lastbil måste upp på pall, spännas ordentligt och gärna byggas in med träram. Se'n kan man sätta en billig presenning över verket och skriva Ömtåligt, motorcykel på.
Poståkeriet fixar det snabbt och enkelt för typ en tusing, men bra emballage krävs. Tror att godset är försäkrat automatiskt, med godkänd inpackning.

en tusing på posten låter för billigt för att vara sant, har för mig det kostade lika mycket att skicka en sketen växellåda på typ 40 pannor.

Allt över 35 kilo ska gå på pall och pall börjar kring tusingen tror jag.
Edit: 1500 blir det med poståkeriet verkar det som.

Last edited:
Frakta hem och kostnad av transport?

Vad kostar flyget till närmaste flygplats? Sen kör man hem.

Så har i vilket fall jag alltid löst mina transport av fordon frågor. Å därför ser jag det som en sport att hitta en bra hoj i tex boden =) Eller malmö.

Tack för svaren, killen som ska skicka hojen har tänkt bygga någonting som ska skydda hojen. Han ska även ringa idag till bland annat Rosvik och Poståkeriet.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage