Bästa crossen för ca 25k?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Kommer att flytta till eget hus på "landet" inom kort. Blir ca 5km till närmaste crossbanan och det finns många enduroslingor och crossbanor inom bara några mil.

Så nu är det dags att köpa cross! Pengarna är fixade och jag väntar bara på att rätt hoj ska dyka upp...

Närmaste stad är Gävle och där finns bland annat Motorhuset som jag har fått väldigt positiva vibbar av när jag varit där och tittat. Viktigt med en bra återförsäljare i närheten när man kör cross kan jag tro, har aldrig haft nån tidigare och lär säkert behöva tips och råd när det gäller meckning.

Motorhuset är återförsäljare för KTM, därför funderar jag på att köpa en KTM 250SX.

Hur pass bra är 250SX från 01-03? Finns det några vanliga fel på dom? Dom verkar ligga lite högre i beg.pris jämfört med suzuki, kawasaki och även honda... Borde betyda att dom är lite mer eftertraktade kanske, men jag vet inte?

Vad är skäliga priser för en 01-03 cross i bra skick?

skulle nog satsa på en honda 250 2t ,Håller dem högre än ktm har haft ett par st själv och det kommer att bli en igen,Har aldrig strulat.

Borde hitta en 01-03 mellan 20-30000

För/nackdelar 2t vs 4t när det kommer till 250cc?

Antar att vridet är mer hanterbart på 4t? Är inte 4t att föredra om man kör 50% slingor i skogen också?

Motorhuset är att rekomendera till 100%.
Jag har haft ett problem med dom, det var att dom sa fel pris över telefon, men det är sådant som händer, riktigt bra. :tummenupp
Men dom är väl återförsäljare för ktm, yamaha och kawasaki?

I allafall, jag tycker KTM är överskattade och dom ligger i högre pris, helt i onödan.

Två och fyrtakt, mindre mek med tvåtakt för den har mycket mindre rörliga delar än en fyrtakt, sen själva åkningen är väl ganska beroende på personlig åkstil, och jag föredrar fyrtakt i skogen och dom flesta gillar väl fyrtakt mer, men det är lite utav en prioritering. Tvåtakt går fort det också, och dom är väl en aning lättare också?

:tummenupp

Ja titta, dom säljer ju Kawasaki också. Fan va bra, tycker det fins många KX250 för skapliga priser :)

Om man ska se efter vad tester och sånt säger så vinner Yamma 250 över alla...men vem fan vill ha en blå cross ;)

Köp en Ktm du, de passar fint på Gävles sandiga bana.
Ta en -02an isåfall av de du nämt, bäst motor i den.

Ktm har ett klockrent resrvdelssystem där man letar reda på reservdelsnr själv i en jättefin bok som ska finnas med, eller så kollar man sprängskisser med nr på nätet. Sen beställer man online från karlströms motor, det är suveränt. Annars är väl ktm som alla andra, har aldrig haft några problem med mina.

*/ ?>
Back