Jag har lagt ut samma tråd på sportbil.net men eftersom uppdateringen på den sidan är långt ifrån samma klass som på denna så lägger jag tråden även här. Det är väl trots allt OT här, eller? Om inte så får väl någon snäll moderator radera min tråd.
Jaja, nu är det alltså dags för kombi men frågan är vad man ska ha?
Jag ser gärna att bilen ser någotlunda modern ut.
Driftsäker, minst 140 hk vill jag ha och den ska ha god komfort.
Med min nuvarande bil kan jag köra 90 mil enkel resa på en dag utan besvär och det vore ju önskvärt om kombin klarar detsamma.
Dra släp med en lastad cross eller skoter ska den kunna göra.
Det som ska lastas i kombin är hund, shoppingkassar, resepackning samt cyklar.
Jag åker automat idag men det spelar mindre roll...
På rak arm kan jag komma på följande intressanta bilar.
Audi A4 Avant och Volvo 850/855/V70. Runt 96-97 nånting..
Är det bara strul med oljeläckage och felande länkarmar med en gammal A4?
Jag har haft en V40 tidigare, rätt skön bil men lite väl stötig samt rostbenägen.
BMW är även det intressant men det verkar vara svårt att hitta en fin touring som inte är en import, har en massa mil på mätaren eller ägare bakom ratten.
Vad finns det för andra bra alternativ? Eller vilken bil känns mest vettig, vilken skulle du ha köpt? Rekommendera!
Mvh Jonas
Jaja, nu är det alltså dags för kombi men frågan är vad man ska ha?
Jag ser gärna att bilen ser någotlunda modern ut.
Driftsäker, minst 140 hk vill jag ha och den ska ha god komfort.
Med min nuvarande bil kan jag köra 90 mil enkel resa på en dag utan besvär och det vore ju önskvärt om kombin klarar detsamma.
Dra släp med en lastad cross eller skoter ska den kunna göra.
Det som ska lastas i kombin är hund, shoppingkassar, resepackning samt cyklar.
Jag åker automat idag men det spelar mindre roll...
På rak arm kan jag komma på följande intressanta bilar.
Audi A4 Avant och Volvo 850/855/V70. Runt 96-97 nånting..
Är det bara strul med oljeläckage och felande länkarmar med en gammal A4?
Jag har haft en V40 tidigare, rätt skön bil men lite väl stötig samt rostbenägen.
BMW är även det intressant men det verkar vara svårt att hitta en fin touring som inte är en import, har en massa mil på mätaren eller ägare bakom ratten.
Vad finns det för andra bra alternativ? Eller vilken bil känns mest vettig, vilken skulle du ha köpt? Rekommendera!
Mvh Jonas