Bärbar dator ändrar upplösning på extern skärm när man stänger locket

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Som överskriften lyder!
Dator: Asus X59GL
Naturligtvis fruktansvärt irriterande eftersom jag inte vill behöva ha locket uppe när jag kollar film på extern skärm/projektor.
Har stängt av alla inställningar i windows över vad den skall göra när locket stängs, ändå håller den på så här.
Har letat runt på nätet efter en lösning och även om felet är vida känt så tycks det inte finnas något som fixar det generellt för win7.

Några tips?

Kan du inte switcha mellan skärmarna verkligen? dvs laptopskärmen blir helt svart. Då är det väl inte sååå stort problem att locket är öppet.

Vanligtvis brukar laptopar ha en funktionsknapp.
Hålla inne den och trycka på "skärmknappen" flera gånger så switchar du mellan vilken som är primär display, bara laptopskärmen och bara externa skärmen.

I värsta fall får du gå in på skärminställningar om denna laptop verkligen inte har en knapp för det.

Om du switchar så att den externa skärmen är "primär" blir det verkligen samma sak då?

Låter ju förövrigt som en jäkla dum "bug" dock så jag förstår att man blir irriterad.

Det finns sedan en uppsjö eftermarknadsprogram ala powerstrip som med hjälp av ett knapptryck kan välja upplösning. Då är problemet ganska litet med väl?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!