Bänknig/effektmätning

NikkeA

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Hoj
ingen :(
Tja!

Nu är de såhär att jag måste tyvärr köra strypt den här sommaren!(kawasaki ninja 636 -04.
Från Sverige får jag betala 1795kr för en strypningssats, Ebay 960kr ink frakt.

Sen fick jag höra av en god vän att den är trottelstopp(stavning?)
Skitsanma, iaf en m6 skruv.

Så jag funderar på att köpa mig en liten skruv, svetsa på en bricka sen åka in och bänka den och se om jag får ut ca 20-25kw.
För efter bänkningen får jag väl ett papper på att hojen bara har 25kw. Och då kan jag reg-besiktiga den!?

Så alla tips är välkomna! :tuttar

Ja så går att göra men det blir dyrare om du inte har en egen bänk? Sen -tror- jag att det ingår brickor till insuget med för att göra de 960pengarna mer motiverade :gnissla

Edit: Du behöver ju något som bevisar att du har rätt effekt och det kan vara ett bänkningspapper eller papper på att de delarna du skruvat på ger den specifika effekten. Det du betalar för är att strypkit:et är godkänt för ombesiktning utan bänkning.

Last edited:
Ja så går att göra men det blir dyrare om du inte har en egen bänk? Sen -tror- jag att det ingår brickor till insuget med för att göra de 960pengarna mer motiverade :gnissla

Edit: Du behöver ju något som bevisar att du har rätt effekt och det kan vara ett bänkningspapper eller papper på att de delarna du skruvat på ger den specifika effekten. Det du betalar för är att strypkit:et är godkänt för ombesiktning utan bänkning.

Tack!:tummenupp

Glöm det. Ja det går att göra men där finns inget bänkföretag som utfärdar ett intyg som godkänns av SBP för regbesiktning som kostar mindre än vad färdiga strypkit kostar.

Köp ett strypkit från alphatechnik.de från en tysk handlare så får du rätt papper men billigare än från den svenska ÅF,.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park