BÄTTRE! Hejdare till XR650

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Kör Xr650 motard. men mitt "feta" tvåkolvsok och min "High Advanced" original bromspump nyper inte tillräckligt hårt om fina skivan som troligen är från en CBR. :huvet

vad bör jag byta upp mig till?

radialpump, Ok och skiva från ISR vore ju MUMMA :banana

däremot tror jag inte jag vill kännas vid fakturan efteråt :död

Något tips någon?

någon som kanske rentav har ett lämpligt kitt liggande?

//Droopfy

Beringer 4 kolvs-ok/skiva och Magura pump (190, 16mm. 13 är nog bättre anpassad för 4 kolvs-oket) funkar fin fint ihop :hihi :yoparty

DSC00170.jpg

Kanske lite utanför budgeten?

ISR ok och skiva funkar också, men inte så bra ihop med orginal pumpen. Fast.. inte mycket funkar ihop med den med motard hjul på.

PutteLiten skrev:
2326793 Beringer 4 kolvs-ok/skiva och Magura pump (190, 16mm. 13 är nog bättre anpassad för 4 kolvs-oket) funkar fin fint ihop :hihi :yoparty

Kanske lite utanför budgeten?

ISR ok och skiva funkar också, men inte så bra ihop med orginal pumpen. Fast.. inte mycket funkar ihop med den med motard hjul på.

ingen aning. vad ligger priserna på? någon sida på nätet med priser?
byter jag grejer så byter jag till en maffigare pump också.

föresten. vad kör du för drevning?

www.sunbike.se är återförsäljare. Deras riktpriset ligger upplagda där också. Bara och ringa/ maila så får du svar på vem som är återförsäljare i området. Trevliga killar på Sunbike.

Bromspumpen till Beringer är lite överprisad IMHO, 4200 för den...

Men 4 kolvs-ok+ Skiva var mer normalt, 5500 för ok, skiva och belägg. Om man köper det som ett paket. Art Nr: RH02.

Maguran köpte jag begagnad, så nypris vet jag inte.

Ny pump gjorde stor skillnad på Beringer oket, kanske till och med gör nytta på orginal grejerna, men mer tveksamt då det är avpassat för 210 skiva... heh.

Jag kör med 15/45 drevning. Blir kanske 15/41 vid nästa eftersom det ligger ett sprillans nytt 41 drev i garaget...

Lycka till :) :hej

PutteLiten skrev:
2327490 www.sunbike.se är återförsäljare. Deras riktpriset ligger upplagda där också. Bara och ringa/ maila så får du svar på vem som är återförsäljare i området. Trevliga killar på Sunbike.

Men 4 kolvs-ok+ Skiva var mer normalt, 5500 för ok, skiva och belägg. Om man köper det som ett paket. Art Nr: RH02.

Ny pump gjorde stor skillnad på Beringer oket, kanske till och med gör nytta på orginal grejerna, men mer tveksamt då det är avpassat för 210 skiva... heh.

Jag kör med 15/45 drevning. Blir kanske 15/41 vid nästa eftersom det ligger ett sprillans nytt 41 drev i garaget...

jag köpte en magura pump från www.ktm-sommer.de gick på lite över 2000 kr. 13mm funkar bra till 4-kolvs oket.

Polaren köpte en pump på en mc skrot som hade suttit på en Africa Twin, den passade rätt bra på en KTM, dock vet jag inte hur det ser ut till en XR, men efter lite modifikation borde den passa. Det är ju ändå en Honda pump.

PutteLiten skrev:
2327490 www.sunbike.se är återförsäljare. Deras riktpriset ligger upplagda där också. Bara och ringa/ maila så får du svar på vem som är återförsäljare i området. Trevliga killar på Sunbike.

och dom prylarna funkar bra till gatkörning? med tanke på längre sträckor utan att bromsa?

Japp, bara man undviker att köpa race belägg. Jag kör mest gata och tycker det funkar kanon :)

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden