AWP eller ej?

AWP?

• Antal röstningar
    0

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Rosta bara ni som lirar cs på sh tack.

edit: Jaja går inte att ändra stavfelet i pollen så ni får leva med det :p

Den som är skicklig med AWP ska inte få ha den...övriga kan köra på som vanligt, dvs utan den eftersom de inte kan med den.
Var är stavfelet?

Jag rösta nej men någon kan ju få ha det, kunde jag med en awp skulle jag vilja ha den ibland tror jag men match på match med fler awp i samma lag blir bara tråkigt tycker jag. Det är min åsikt men jag står inte för den :rolleyes:

Flera banor har urartat till AWP-dueller.

Trist.

"men det är ju en del av spelet..."

Vesst. Så bra. Det blir inte roligare för det...

Jag var från början rabiat motståndare till AWP, men har med tiden tyckt det är ok. Likväl är de roligaste servrarna på nätet de som är icke-AWP.

AWP kan dock IMHO förgylla spelet på vissa banor, om bägge lagen är samspelta och man har en fungerande kommunikation. På SH är det väldigt varierande beroende på vilka som spelar i de respektive lagen samt förutsätter också att alla har mic så man verkligen kan prata med varandra, framför allt när man spelar mot AWP i andra laget.

Tycker dock att på senare tid så har AWP missbrukats en del på SH-servern så tillvida att ena laget har 8-0 i matcher och likväl så är det några stycken som sätter sig på camping-filten och köper varsin AWP, trots att de är i det ledande laget. Fullt tillåtet, jajamen. Men hur "moraliskt" riktigt det är kan man ju ifrågasätta.

Så länge AWP:andet sköts snyggt och i lagom dos är det helt ok, särskilt på vissa banor, likaså vad gäller skölden IMHO.

Skillen på SH är generellt mycket hög jämfört med många public-servers, likväl är det stor skillnad på medlemmarna sinsemellan. Personligen tycker jag det ligger på de lite bättre spelarnas ansvar att se till att spelet flyter, det är jämna lag och man inte missbrukar de olika verktygen vi har att välja mellan. Skilj mellan bruka och missbruka.

Jag röstar för AWP, så länge den används "snyggt".

abstruse skrev:
Jag var från början rabiat motståndare till AWP, men har med tiden tyckt det är ok. Likväl är de roligaste servrarna på nätet de som är icke-AWP......

bla bla bla bla blaaaa

.....bruka och missbruka.

Jag röstar för AWP, så länge den används "snyggt".
Du är tamefan klok du! :) Jag bojkottar awp själv till 99% bara för att det är så trist att bli skjuten med skiten. Roligare att sätta ett HS med sin scout på killen som tror han e ball med sin tjocka awp :tummenupp

AWP = :arsele
Scout = :rock

Själv så är jag usel som Sören med dom vapnen så jag kör autosnipern. Då kan jag fan träffa nåt, med lite tur. :rolleyes:

Asså, vi kan lämna kvar den, men jag har inga som helst problem att stänga av den om jag ser att det utmynnar i ett ställningskrig med AWP på varsin sida banan, alt om folk börjar handla AWP vid 5-0 och liknande.

Enkelt Awp/Awm är en del av spelet = Låt den vara..
Folk som klagar på den kan ej använde den, som man ska..
Med rätt metod är det ganska enkelt att plocka ur en Awp/Awm spelare, både med scouten. Ak, Auto-sniper, Colt, bara man vet när man sticka fram huvvet och hur man ska röra sig för att inte bli träffad...

Använd smoke och flash.. mycket enkelt verktyg emot Awp/Awm

A© skrev:
Med rätt metod är det ganska enkelt att plocka ur en Awp/Awm spelare, både med scouten. Ak, Auto-sniper, Colt, bara man vet när man sticka fram huvvet och hur man ska röra sig för att inte bli träffad...

Men vi som är så kass dör ju bara direkt.

Jag tycker AWP är ett vapen för väldigt dåliga spelare. En "skillad" lirare springer runt med ett automatvapen och inget annat. Men visst finns ju dem banorna där AWP är helt överlägset. Men när man lirar match så gäller det verkligen att TP't (Teamplay) fungerar väl så kan det faktiskt vara ganska lätt att lura den killen.

Men på public så blir svaret nej, det är lamt som fan!

A© skrev:

Tro mig... det du säger funkar inte. Jag har lirat de där spelet på ganska hög nivå för något år sedan och mött helt sjuka AWP'are... smoke KAN funka men i en match vill man inte ta den risken att bli dödad för det är ett stort minus för laget varje gång någon dör och flash funkar inte alls på en grym kille.. är man, ja vad ska man säga... en rutinerad och jävligt skillad kille så vänder man sig bara bort snabbt när flashen kommer... MEN det enda som kan funka är att man kastar fram en smoke och springer fram innan dem har börjat släppe ut rök.. eftersom en smoke låter exakt som en flash så kastar man den så tror man att det är en flash så vänder man sig samtidigt som han då går fram och tar livet av en :)

Så man boxar in honom istället, letar upp ett säkert ställe och väntar ut honom bara. Men är man T (terroristerna) så går man självklart till den andra bombplatsen om de skulle vara så att nån AWP står o väntar på en vid den ena.

A© skrev:

Jupp den är en del av spelet, tycker att den skall vara med. Som du säger går det att plocka en awp-kille med rätt taktik. Detta är dock ej problemet, utan när ct har 5 gubbar med awp/cp-sniper på aztec så är det sådär kul att lira tex... Awp med måtta funkar, annars ej...

Quaya skrev:
Tro mig... det du säger funkar inte. Jag har lirat de där spelet på ganska hög nivå för något år sedan och mött helt sjuka AWP'are... smoke KAN funka men i en match vill man inte ta den risken att bli dödad för det är ett stort minus för laget varje gång någon dör och flash funkar inte alls på en grym kille.. är man, ja vad ska man säga... en rutinerad och jävligt skillad kille så vänder man sig bara bort snabbt när flashen kommer... MEN det enda som kan funka är att man kastar fram en smoke och springer fram innan dem har börjat släppe ut rök.. eftersom en smoke låter exakt som en flash så kastar man den så tror man att det är en flash så vänder man sig samtidigt som han då går fram och tar livet av en :)

Så man boxar in honom istället, letar upp ett säkert ställe och väntar ut honom bara. Men är man T (terroristerna) så går man självklart till den andra bombplatsen om de skulle vara så att nån AWP står o väntar på en vid den ena.

Tror mig det funkar kanon... har oxo spelat detta jävla skit spel på VÄLDIGT hög nivå... och det är inga problem alls att ta ut en väldigt skillad spelare... som jag sa tidigare... du måste bara veta hur man ska göra.....

mmm skrev:
Jupp den är en del av spelet, tycker att den skall vara med. Som du säger går det att plocka en awp-kille med rätt taktik. Detta är dock ej problemet, utan när ct har 5 gubbar med awp/cp-sniper på aztec så är det sådär kul att lira tex... Awp med måtta funkar, annars ej...

Visst jag håller med dig.... 5 awp/awm på Aztec är overkill och känns ganska lönlöst.....

Men så är det på Public...

A© skrev:
Visst jag håller med dig.... 5 awp/awm på Aztec är overkill och känns ganska lönlöst.....

Men så är det på Public...
Jo iofs, men detta är just det som är så bra med SH, att man kan diskutera fram lite bättre. :tummenupp

Sätt en begränsning då...

1 Awp/Awm per lag.... To easy....

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back