Avstrypa en suzuki rg92f?

Flobby

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
Suzuik RG125f 92
Hejan nu vill ja först å främst tacka alla som har hjälpt mig nu de har vart till stor användnig..nu har ja fixat så att min motor är på gång att lagas.

nu tänkte jag inrikta mig lite på strypnigarna då ja inte är så haj på detta tänkte ja fråga er snälla mäniskor vart dom sitter :D :confused: och är även intreserad av villken den bästa drevnig för hög topp fart men ändå bra ax

är de någon som har strypt av en rgf så kan den gärna förklara hur den gick såväll som toppfart som ax.. min msn är flobby87@hotmail.com

den får ni gärna adda om ni har några bra idér å gärna bilder på era maskiner mvh Kim

Last edited:
Vet du först och främst om den är strypt/ostrypt?

Om den är strypt så är den förmodligen det i avgasportarna, eller rättare sagt, funktionen av portarna.

Strypningen är en kabel som går in i CDI-boxen och kopplar bort avgasportsmotorn. Låser alltså portarna i stängt läge.

Enligt papper som jag fick med på min hoj så skulle den vart strypt med en bricka i avgasröret också.

Okej, nee det ända ja vet är att det är en svart kabel som hänger brevid cdi-boxen som är dän plockad från cdi-boxen :P Finns det inte nån mer? :O

tvålen skrev:
2167342 Vet du först och främst om den är strypt/ostrypt?

Om den är strypt så är den förmodligen det i avgasportarna, eller rättare sagt, funktionen av portarna.

Strypningen är en kabel som går in i CDI-boxen och kopplar bort avgasportsmotorn. Låser alltså portarna i stängt läge.

Enligt papper som jag fick med på min hoj så skulle den vart strypt med en bricka i avgasröret också.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...