Krippa
Ny medlem
De finns säkert trådar om de här redan men jag hittar inga! Frågan e alltså va de e man ska tänka på vid avställning! Ska man tex. byta olja nu eller till våren...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
du konserverar motorn bättre med ny fräsch oljaMrDaytona skrev:Jag hade faktiskt för mig att jag hört nåt om att man ska byta olja innan...varför e de så? Finns de skit i oljan som ligger o gror in om den e gammal eller?
Skorpan skrev:du konserverar motorn bättre med ny fräsch olja
tks skrev:När du ställer in den för vintervilan, dränera förgasarna. Glöm inte att underhållsladda batteriet över vintern.
starclassic skrev:Jag varmkör ett par gånger i månaden istället, och byter olja/filter på våren.
MrDaytona skrev:Ok...o varför skulle de va bättre då? Eller menar du att de e skit samma hur man gör kanske? Den står i värmegarage så den slipper kyla iaf!
starclassic skrev:Jag varmkör ett par gånger i månaden istället, och byter olja/filter på våren.
Zeb_Macahan skrev:jag pratade med min mek om vinterförvaringen. Enligt honom så behövs det inget mer än att tanka fullt och ev. ställa den på depåstöd. Sköter man servicen så klarar hojen vintern galant utan extragrejjer...
![]()
Och varje gång du startar så får du ut en massa otrevligheter som kondenserar i avgassystemet och på sikt orsakar rost eller ärg.starclassic skrev:Jag varmkör ett par gånger i månaden istället, och byter olja/filter på våren.
Zeb_Macahan skrev:jag pratade med min mek om vinterförvaringen. Enligt honom så behövs det inget mer än att tanka fullt och ev. ställa den på depåstöd. Sköter man servicen så klarar hojen vintern galant utan extragrejjer...
![]()
bpurple skrev:Varför skall man tanka fullt? Är det för att man vid den första av dagar som liknar vår, snabbt skall kunna ta sig ut på vägarna igen utan att spilla tid på att tanka?![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |