Avställd mc

MrJ

Fulltankad
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Superduke
Halloj

Undrar om det är nån som vet om man behöver ha försäkring om hojen är avställd och står i garaget?

En garageförsäkring kan ju vara bra att ha!
Tror jag betalar 44kr/mån för min!

Folksam ville ha 750 pix i månaden för garageförsäkringen på min blade.
Tecknade försäkring och frågade om det och då sa killen på telefonen att dom skulle ha typ 250 i månaden, sen när jag ställt av den så kommer en räkning på xxxx antal tusen och då påstår dom att det är priset som gäller, fattar inte att dom kan göra så.
jäkla nötter är det enda jag har att säga om det.

Men jag ställde den hos mcpoolen och dom skall ha 300 i månaden och då täcker deras försäkring den så jag sa till folksam att jag ville inte ha nån garageförsäkring i år, gissa om man kommer att byta bolag i sommar när året som jag tecknat gått.

Bligzzz skrev:
Gjorde samma erfarenhet förra vintern. Hade inte fått nån info om priset på Folksams hutlösa garageförsäkringar. Två månader hann de dra från autogirot innan jag upptäckte och sa upp den helt.

Förmodligen har de gjort så här för att så många utnyttjat möjligheten att ställa på och av hur ofta man vill.

jo + att dom ljög om priset per telefon, muntligt avtal skall juh vara bindande..
250 (var 250+ men under 300) i månaden tyckte jag var dyrt för en garageförsäkring men 750 är löjligt dyrt.

jag betalar bara 65 kr/mån för garageförsäkring hos folkskam

Bligzzz skrev:
Tecknade försäkring och frågade om det och då sa killen på telefonen att dom skulle ha typ 250 i månaden, sen när jag ställt av den så kommer en räkning på xxxx antal tusen och då påstår dom att det är priset som gäller, fattar inte att dom kan göra så.
jäkla nötter är det enda jag har att säga om det.

Men jag ställde den hos mcpoolen och dom skall ha 300 i månaden och då täcker deras försäkring den så jag sa till folksam att jag ville inte ha nån garageförsäkring i år, gissa om man kommer att byta bolag i sommar när året som jag tecknat gått.

Jag tror inte att du behöver vänta tills försäkringen går ut innan du byter bolag. Räcker väl med att ställa av hojen ett visst antal veckor och sedan teckna en ny försäkring då du ställer på den. Klart värt att kolla upp innan du rullar vidare med Folksam.

Jag vet att vi har gjort så med Millen för att hålla nere premien fram till nu.
Sist fick vi så bra försäkring så vi har inte ens råd att ställa av den :)

//Linda

garageförsäkring!

MrJ skrev:
Halloj

Undrar om det är nån som vet om man behöver ha försäkring om hojen är avställd och står i garaget?

betalar 132 kr i mån i
garageföesäkring hos
trygghansa!

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...