Avskedsansökan!!??

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Kan man ta avsked från vuxenlivet???

AVSKEDSANSÖKAN

Läs detta å ta ställning....går det skulle jag åtminstone vilja bli 18 år igen....
Men säkerligen skulle man väl göra om samma tabbar som man en gång gjort! :notme

ÄÄÄÄH, Har läst den på bike så jag kan säga direkt att jag vill fortsätta vara vuxen!
Det har varit Jobbiga 5 år till den platts jag är på idag!
Och jag skulle inte vilja byta den mot okunskap och ett
umgänge som sträcker sig lika lågnt som fingrarna kan nå!

Det bra med vara vuxen är utnmaningen, det är kamraterna
och sina hobbies! Vara barn är väldans lätt!
Men helt enkelt inte min syn på ett gott liv!

Vill iiiinte gräva ner mig under en sten!

ReDan skrev:
ÄÄÄÄH, Har läst den på bike så jag kan säga direkt att jag vill fortsätta vara vuxen!
Det har varit Jobbiga 5 år till den platts jag är på idag!
Och jag skulle inte vilja byta den mot okunskap och ett
umgänge som sträcker sig lika lågnt som fingrarna kan nå!

Det bra med vara vuxen är utnmaningen, det är kamraterna
och sina hobbies! Vara barn är väldans lätt!
Men helt enkelt inte min syn på ett gott liv!

Vill iiiinte gräva ner mig under en sten!

Håller med fullt ut!!!
Det är först nu jag har råd att vara så barnslig som jag vill va :1pajas
18 bast: leta jobb, inga pengar, bo hemma, åka omkring med någon gammal rishög. Nej tack!!!
Men barnslig, det ska man va :tummenupp

Precis, åsså med tanke på hur svårt det va att få tag på jäst och aktivt kol. Man fick ju dricka folkpilsm med magnecyl i.

beelsebub skrev:
Precis, åsså med tanke på hur svårt det va att få tag på jäst och aktivt kol. Man fick ju dricka folkpilsm med magnecyl i.

Du gillar att provocera va :rolleyes:
Eller har du bara en större förkärlek till sprit än mig :rodnar

Provocera? nä! men jag kännde mig provocerad av någon annan som antog att jag drack starköl och sedan körde.Och sedan fick man ett "varmt" välkommnande här på sporthoj. Är det så alla blir välkommna?

beelsebub skrev:
Provocera? nä! men jag kännde mig provocerad av någon annan som antog att jag drack starköl och sedan körde.Och sedan fick man ett "varmt" välkommnande här på sporthoj. Är det så alla blir välkommna?

Absolut inte så alla blir välkomnade, det är enbart du, ta det personligt :crash

För att vara lite allvarlig så tror jag det var så illa att en del missuppfattade ditt inlägg och inte gav sig när du förklarade.
Min tolkning av historien i alla fall!
Det fixar vi enkelt genom att du kommer på nästa After Work!
Här är vi alla som en stor familj, inga onda tankar, bara kramas hela tiden :kär
Du är lika varmt välkommen som alla andra :hej

När jag mötte upp Åsa #96 på Arlanda i torsdags, så stod de där och raggade kunder till Amex Gold-kortet... Kriterierna för att överhuvudtaget vara behörig att ansöka om kortet var att du måste
1. Vara över 18 år
2. Ha en fast anställning
3. Ha ett bankkonto/(lönekonto? minns inte formuleringen)
4. Tjäna minst 250.000 kr/år

När jag läste detta, tänkte jag i mitt stilla sinne att uppfyller man dessa kriterier är man nog vuxen iaf... men så kom jag på att det finns väldigt många snorungar som tjänar MER än 250.000 kr/år och därmed uppfyller allt i listan ovan, så det var nog ingen fara iaf!!! :p

Puss då! :hej

Med snorungar menar jag till sinnet, om nu någon skulle ta anstöt av mitt ordval!

Jag skulle gärna vilja vara 8 år igen...iofs var ju 18 år ingen dum ålder men 8 år är ju en relativt bekymmersfri ålder så jag tycker sidan stämmer till fullo och skulle gärna hänga på.
Jag är oftast mentalt på samma nivå som min son (3 år) men tyvärr så kräver vardagen att man måste bete sig som den fysiska åldern säger.....

beelsebub: Om du inte vill provocera varför handlar då alla dina inlägg om sprit ? Mitt förslag är att du slutar att tjata om den feltolkning som inträffade så att den glöms bort. Det börjar bli lite tjatigt nu.

//B

Tackar M.et för ditt insiktsfulla inlägg. Skönt att se att någon har huvudet kvar på axlarna när man tagit av sig hjälmen!

Å till dig bear så måste jag fråga; alla pratar om fester hit och dit, afterwork å så. Många har festande som sina intressen. (eller läser jag fel bland allas prfiler?? Varför är det då så många som hakar upp sig på mig och att dom MISSTOLKADE hela min berättelse från början. Jag står för att jag dricker och att jag kör hoj..............fast inte på samma gång! ( OBS ironi) Det blir lite komplicerat att halsa från flaskan när man har hjälmen på sig.

Nä, jag tror att vissa är hycklare och även är lite fega. Många kör väldigt fort och utgör en fara för andra. Medans andra kan ta sig en öl och kan ändå föra hem fordonet säkert och med rätt hastighet! Vem är farligast för sina medtrafikanter?
Träffar er gärna poå o´conners för en disskution, om ni vågar!

Bear skrev:
beelsebub: Om du inte vill provocera varför handlar då alla dina inlägg om sprit ? Mitt förslag är att du slutar att tjata om den feltolkning som inträffade så att den glöms bort. Det börjar bli lite tjatigt nu.

//B

:tummenupp :fakta :mad: :tummenupp

:squid

Äh, Amex Gold är väl inget - sånt är ju för vanliga svensson :crash Lite mer exklusivt vill jag nog ha det.

Det är perfekt att vara vuxen, tjäna grova stålar, dricka sprit, vara uppe precis så länge man vill (och gå och lägga sig när man vill :) ), spänna på en massa läckra fotomodeller (det är sånt vi motardåkare gör), feströka cannabis, köra hoj så fort det bara går, köpa sig stora fina bilar och betala andra för att serva osv.

Ja, eller så är det i alla fall vad jag skulle kunna göra... Det fick jag inte när jag var barn :D

Nja, det var nu mer kriterierna som man var tvungen att uppfylla som på ngt sätt indikerade att de tyckte man borde ha inträtt i vuxenvärlden för att få ett... Men om man ser det som du, så spelar det ingen roll om man är vuxen på papperet, för ansvarslös kan man vara ändå! :crash Och kul har man på köpet!!! :D Fast... det där med att feströka cannabis vet jag inte om jag är så positivt inställd till. Mina föräldrar hade partyn hemma, där dimman var så tät att man nästan fick krypa nere vid golvet för att se vart man kröp i lägenheten och se hur jag blev!!! :p

Yasha skrev:
Nja, det var nu mer kriterierna som man var tvungen att uppfylla som på ngt sätt indikerade att de tyckte man borde ha inträtt i vuxenvärlden för att få ett... Men om man ser det som du, så spelar det ingen roll om man är vuxen på papperet, för ansvarslös kan man vara ändå! :crash Och kul har man på köpet!!! :D Fast... det där med att feströka cannabis vet jag inte om jag är så positivt inställd till. Mina föräldrar hade partyn hemma, där dimman var så tät att man nästan fick krypa nere vid golvet för att se vart man kröp i lägenheten och se hur jag blev!!! :p

Akta er :skrämd

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...