Avrosta blästrad tank..

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag har en tank som blästrades förra året, tog lite tid innan det blev dags för färg så nu har den fått en beläggning av ytrost över nästan hela ytan. Jag hade hoppats slippa slipa bort rosten, dels för att jag har fått för mig att blästrad yta är bra att lägga primern på, dels för att det skulle bli ett jävla slipande i alla skarvar, veck och sådant.

Så, är det någon som känner till ett sätt att få bort ytrosten från min blästrade tank?

Jag läste för flera år sedan om någon slags citronsyra som man penslar på, verkar ju jättebra men jag har ingen aning om var :va

Tack på förhand

Jag läste för flera år sedan om någon slags citronsyra som man penslar på, verkar ju jättebra men jag har ingen aning om var :va

Tack på förhand[/QUOTE]

Om du inte vill använda vanlig rostlösare/rostätare som finns på macken.
Testa det man använder till vattenlinjen på båtar. Det är baserade på oxalsyra som är liksom citronsyra en svag syra.

Jag vet att Autosol har en produkt i gelform för vattenlinjen, Hempels Teakcleaner är sammasak fast i pulverform (måste blandas med vatten). Bara att pensla på och skölja av med vatten. Dessa finns på OK mackar med båttillbehör eller båttillbehörsfirmor som t.ex Watski.

Blästra om den? Om den knappt är rostig kan nog en bläster snubbe göra det på ett par minuter = Ett par bullar till eftermiddagsfikat. =)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back