aLcATRAZ
Hårdrock, vad annars?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Skarpnäck
- Hoj
- Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
HJÄLP! Avgassmällar 3-5 krpm
Hej!
Jag har gått igenom factorypro's mc-tech tuning angående cv-förgasare flera gånger och blir nu tvingad att vända mig till experterna. Hajjar inte vad som är fel.
Min hojj går för fett mellan 3-5000 varv. Alla andra varvtal går den som en klocka. (1-3krpm, 5-14krpm). Just vid gasande och motorbromsande vid de varvtalen så tvekar hojjen eller så kommer det avgassmällar.
Enligt factorypro så justeras mitt varvtalsområde jag pysslar med, just utav bränslenivån i förgasarna. Men tricket med bränslenivån är att jag redan har sänkt nivån jättemycket. Den ligger bergis strax under det nivåintervall som är specifierat i haynesboken. (Jag mäter med ett plaströr till dräneringshålet, så jag får den aktuella nivån. Alltså ingen "ungefär-justering" med flottörnivå.)
Jag vet inte vad jag ska göra. Mina förgasare har gått 2000 mil och de ser ut som nya inuti. Har nyligen gått igenom dem två gånger, tagit isär allt och rengjort och putsat. Allt är i perfekt skick nästan.
Vad göra?
/a
Hej!
Jag har gått igenom factorypro's mc-tech tuning angående cv-förgasare flera gånger och blir nu tvingad att vända mig till experterna. Hajjar inte vad som är fel.
Min hojj går för fett mellan 3-5000 varv. Alla andra varvtal går den som en klocka. (1-3krpm, 5-14krpm). Just vid gasande och motorbromsande vid de varvtalen så tvekar hojjen eller så kommer det avgassmällar.
Enligt factorypro så justeras mitt varvtalsområde jag pysslar med, just utav bränslenivån i förgasarna. Men tricket med bränslenivån är att jag redan har sänkt nivån jättemycket. Den ligger bergis strax under det nivåintervall som är specifierat i haynesboken. (Jag mäter med ett plaströr till dräneringshålet, så jag får den aktuella nivån. Alltså ingen "ungefär-justering" med flottörnivå.)
Jag vet inte vad jag ska göra. Mina förgasare har gått 2000 mil och de ser ut som nya inuti. Har nyligen gått igenom dem två gånger, tagit isär allt och rengjort och putsat. Allt är i perfekt skick nästan.
Vad göra?
/a
Last edited: